در استان اصفهان ۷۰ نیروی حفاظت از منابع طبیعی فعالیت می‌کنند که به نسبت استاندارد جهانی، رقم بسیار پایینی است.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 18 September 2023

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه باید به ازای هر دو هزار هکتار مرتع، یک نیرو حفاظتی فعالیت کند گفت: برای مراتعی همچون اصفهان این تعداد باید به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک مامور باشد در حالی که اکنون به ازای هر صد هزار هکتار مرتع یک نیرو وجود دارد که کمبود نیرو و تجهیزات مورد نیاز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مشهود است
ابوطالب امینی افزود: در پی درگیر شدن ماموران جنگلبانی با قاچاقچیان چوب در منطقه سِجزی استان؛ جنگلبان مجروح شده به وسیله قاچاقچیان، تحت عمل جراحی قرار گرفت.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: بامداد روز جمعه ۲۴ شهریور، پنج نفر از نیرو‌های یگان منابع طبیعی در حال گشت در تاغزار‌های شرق استان بودند که متوجه حضور سارقان چوب در منطقه شدند.
سرهنگ علیرضا طاهری افزود: قاچاقچیان سه نفر بودند که با خودروی سمند خود در حال جمع‌آوری چوب بودند که متوجه حضور ماموران شدند.
وی گفت: قاچاقچیان هنگام فرار از صحنه؛ یکی از ماموران یگان حفاظت را با خودرو زیر گرفته و سبب جراحت شدید او از ناحیه استخوان لگن و مهره‌های کمرش شدند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان اینکه جنگلبان مصدوم تحت عمل جراحی قرار گرفته و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است، افزود:یکی از قاچاقچیان شناسایی و دستگیر شده است، اما دو نفر دیگر متواری هستند.
طاهری افزود: تاکنون ۳۰۰ پرونده در باره سرقت چوب و تاغ علیه قاچاقچیان تشکیل و جریمه‌های سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
در پنج سال گذشته ۲۰۰ تُن زغال و یکهزار و۵۰۰ تُن چوب بلوط و تاغ از استان‌های مجاور کشف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار