مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع):
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: سیزدهمین همایش علمی، پژوهشی سیمای امام رضا (ع) با موضوع زبان و ادبیات فارسی با محوریت ادبیات کودک و نوجوان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 19 September 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مرتضی سعیدی زاده بعد از ظهر امروز (۲۸ شهریور ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع سیزدهمین همایش علمی، پژوهشی سیمای امام رضا (ع) که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: در سفر استانی که به کرمانشاه داریم هدف اطلاع رسانی جریان علمی و فعالیت‌های بنیاد است.

وی افزود: در این بنیاد به دنبال بازنمایی اندیشه امامت هستیم، هویت دینی ما با هویت ملی مخلوط شده است و این اتصال قابل تفکیک نیست.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: باید بتوانیم آموزه‌های امام را ترویج و توسعه بدهیم و این بنیاد با هدف ترویج فرهنگ رضوی از سال ۱۳۹۱ تشکیل شده و از سال ۱۳۸۱ همایش‌های امام رضا (ع) را برگزار کرده است.

این مسئول عنوان کرد: امسال بیستمین جشنواره امام رضا (ع) در شهر مشهد یازدهم خرداد ماه به اتمام رسید، این جشنواره‌ها عمدتا یک فعالیت فرهنگی، هنری داشته و فرهنگی‌ترین و بومی‌ترین جشنواره کشور در این دسته را شامل شده است.

وی بیان کرد: در دوره بیستم تاکید بر اثر بخشی جشنواره و تولید اثرات فاخر و ارزشمند و هدفمندی فرایند اجرا در جشنواره بود و ۱۶ جشنواره فرهنگی هنری و چهار پژوهش علمی همایشی را در سال جاری به میدان فعالیت‌های فرهنگی کشور آورده‌ایم.

وی تشریح کرد: از این ۲۰ فعالیت در فضای جشنواره در ۲۰ استان، ۱۵ استان فعالیتشان به اتمام رسیده و پنج استان را بنا بر شرایط اجرا به تعویق انداخته‌ایم.

این مسئول بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری ما با عدم فضای معرفتی و علمی مواجه است و به طور کلی عدم پشتوانه معرفتی در حوزه فرهنگی کشور قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره به دنبال حل این چالش هستیم و اینکه سیمای امام رضا (ع) را در دومین همایش حوزه کودک و نوجوان و سیزدهمین همایش شعر و ادب فارسی با هدف بازنمایی از نگاه و شخصیت ایشان برای کودک و نوجوان امروزی داشته باشیم.

وی افزود: گفتمان رضوی شامل گفتمان اصلی امامت، ولایت، قدرت، سیاست، اخلاق و تربیت است که چگونه به کودک و نوجوان ارائه می‌شود و به این گفتمان ها توجه ویژه‌ای شده است.

وی خاطر نشان کرد: اختتامیه همایش انتهای مهر ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود و در آمار کلی بالغ بر ۲٠٠ مقاله علمی پژوهشی در این چهار همایش به دبیرخانه علمی، پژوهشی ارسال شده و حدود ۱٠ الی ۱۲ مقاله نیز ارسال شده است.

سعیدی زاده بیان کرد: مقاله ارسالی شرکت‌کنندگان مطابق شیوه نامه فصلنامه علمی-پژوهشی فرهنگ رضوی وابسته به بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به نشانی (farhangerazavi.ir) تهیه و تنظیم شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی همایش از طریق وبگاه شمس توس به نشانی (shamstoos.ir) و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق پرتال (portal.shamstoos.ir) انجام می‌شود.

این مسئول گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ۱۵ مهر ماه سال جاری و اعلام نتایج داوری، نیمه نخست آبان ماه و اختتامیه همایش در آذر ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان آثار خود را به دبیرخانه همایش ملی علمی-پژوهشی سیمای امام رضا (ع) با موضوع زبان و ادبیات فارسی با محوریت ادبیات کودک و نوجوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ارسال کنند.

این مسئول تأکید کرد: شرکت کنندگان برای ارتباط با دبیر خانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه می‌توانند با شماره تلفن ۰۸۳۳۸۲۳۸۳۸۰ یا ۰۸۳۳۸۲۳۸۳۹۰ و یا سایت (kermanshah.shamstoos.ir) ارتباط برقرار کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار