احمد عارفخانی
کد خبر: ۱۱۲۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 22 September 2023

تابناک رضوی - احمد عارفخانی/ رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در روز چهارشنبه بیست ونهم شهریور برای چندمین بار از «نشناختن و نشناساندن» وجوه مختلف دفاع مقدس سخن گفتند .هنوز کمتر از سه ماه از از سخنان ایشان در دیدار با خانوادهای شهدا در چهارم تیرماه سالجاری نگدشته است که در این دیدار تاکید کردند «معرفی شهدا وظیفه همگانی است».
همچنین رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان در مراسم شب خاطره دفاع مقدس در سوم خرداد سال ۱۳۹۶ بیان می‌کنند که این فیلم، این کتاب، در واقع یک تزریق سیمان به این پایه‌هایی است که میخواهیم اینها را مستحکم کنیم، می‌خواهیم اینها را ماندگارتر کنیم، اینها تقویت پایه های انقلاب است، تقویت پایه های پیشرفت کشور است، و تقویت هویت ملی است.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در سیزدهم مهر سال ۱۳۹۴ هم تاکید می‌کنند که اصحاب فکر و مردمانی که قدرت تفکر دارند و مسائل را می فهمند، همراه با اصحاب هنر، کسانی که هنر ارائه دارند، هنر تبلیغ دارند، از نقاش، شاعر فیلم ساز، نویسنده وامثال اینها باید دست به دست هم بدهند،هم مسئولین رسمی، هم مسئولین غیر رسمی، هر کسی که تعهد دارد باید در این زمینه فعالیت کند.
اما رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در روز چهارشنبه بیست و نهم شهریور دوباره اشاره می کنند که واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. وما این مقطع از زمان را، این واقعه‌ی مهم را باید« درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم» .
رهبر انقلاب معتقدند اگر نسل های مختلف جوانب و زوایای مختلف مهم دفاع مقدس را بشناسند و اطلاعاتی کافی داشته باشند وبدانند که ملت ایران چگونه توانسته است از این دفاع پیروز و سربلند بیرون بیاید درسهای بزرگی خواهند گرفت و برای ادامه مسیر کارهای بزرگی را پیش خواهند برد.
رهبر انقلاب بر این باور هستند که ما هنوز عظمت این کار بزرگ را نشناختیم و بایدعظمت این واقعه را شناخت. وعلی الرغم کارهای زیاد و فعالیتهای مختلف بویژه در حوزه های کتاب ، فیلم ،خاطره‌گویی ،اما کارهای نکرده بسیاری هنوز وجود داردکه باید انجام شود .
مقام معظم رهبری اعتقاد راسخی دارند که تابلوی دفاع مقدس جزئیّات، ظرافتها ،زوایا ونکات مختلفی دارد که ما تاکنون نتوانستیم جزئیّات این تابلوی عظیم و پُرنقش‌و‌نگار را بشناسیم و بشناسانیم.
ایشان بر این باورند که بین ماو این تابلو پر نقش و ونگار فاصله بسیار است و ما باید این فاصله را کم کنیم و نزدیکتر شویم تا بتوانیم زیبایی، ظرافت، کارهای پُرمغز و پُرمعنا راببینیم و بدرستی معرفی کنیم .
رهبر انقلاب در این دیدار تصریح میکنند که دفاع مقدّس به گردن کشور ما حقّ حیات دارد،و با همه نیازمندی ها و و فعالیتهای مختلف در معرفی آثار و برکات دفاع مقدس عده ای هم خدشه می کنند، عدّه‌ای شبهه می کنند، عدّه‌ای تحریف می کنند، عدّه‌ای دروغ صریح می گویند؛ که باید در مقابل اینها،عظمت جهاد مقدّس و دفاع مقدّس را روزبه‌روز بیشتر بیان کنیم، بگوییم، وتبیین کنیم.
رهبر انقلاب ضمن قدر دانی از همه اقدمات و تلاش های انجام شده، بیان می کنند که«اینها باید صد برابر بشود»و تصریح می کنند که« ما توانش را داریم، آدمش را داریم، استعدادش را داریم. میتوانیم کار هنری بکنیم، میتوانیم فیلم های خوب بسازیم، میتوانیم کتابهای خوب بنویسیم، میتوانیم رمان‌های حاکی از حوادث بسازیم؛
اما نکته آخر و کلیدی که رهبر انقلاب در این حوزه و در این بخش بیان می کنند اینکه همه این ها ممکن و قابل انجام است اما به یک شرط مهم و اساسی وآن اینکه «میتوانیم؛ [منتها] در این کارهای هنری هدف را فراموش نکنیم، هدف را گم نکنیم. گاهی اوقات کار هنری انجام میگیرد و نیّت، کمک به این راه است، امّا آنچه اتّفاق می‌افتد این نیست؛ این به خاطر آن است که در اثنای راه، تحیّر و اضطراب فکری به وجود می‌آید و هدف فراموش میشود، گم میشود؛ باید مراقب این باشید. کارهای فراوان هنری باید انجام بگیرد؛ هر کسی به نحوی که توانایی دارد. »

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار