معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:استان مرکزی در حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از مفاخر بسیاری برخوردار بوده و باید این مفاخر با برگزاری هفته‌های فرهنگی در سطح کشور معرفی شوند.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹ 26 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی؛بهنام نظری در در کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود:استان مرکزی از نظر تقسیمات کشوری جزو استان‌های جدید کشور است اما با دارا بودن یک چهارم مفاخر کشور، از عقبه تاریخی ارزشمندی برخوردار بوده و این ظرفیت ارزشمند باید انجام کار فاخر فرهنگی و هنری معرفی شود.

وی با بیان اینکه معرفی مفاخر و ظرفیت‌های استان و شهر اراک نباید صرفاً محدود به هفته فرهنگی شهر باشد، بلکه باید در طول سال در دستور کار قرار گیرد،ادامه داد:در این راستا همه مجموعه‌های استان باید در هفته فرهنگی پای کار باشند تا اقدام فاخری انجام شود.

نظری در خصوص برنامه‌های روز کودک عنوان کرد: محتوای برنامه‌های روز کودک باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کودک از برنامه‌ها لذت ببرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امینت امروز کشور به برکت خون شهدا حاصل شده، بنابراین هفته دفاع مقدس بسیار مقدس بوده و شعار ما در ۴۴ ساله انقلاب نیز متبلور بوده و قابل حس است. 

وی تاکید کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس هر ساله باید باشکوه و عظمت بیشتری برگزار شود و با ظرفیت سازی در مقابل جنگ ترکیبی دشمن ایستادگی کرد.

نظری گفت:حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب موجب شده تا جمهوری اسلامی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد و امسال نیز علیرغم هجمه‌ها و دروغ پراکنی گسترده دشمنان برای ایجاد ناامنی، ملت ایران با یک نه بزرگ، تبلیغات و توطئه‌های آن‌ها را نقش بر آب کردند.

پیمان عین القضاتی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست افزود: برابر مصوبات، کلانشهرهای ایران باید یک روز را برای معرفی شهر خود اختصاص دهند. در این راستا در اراک نیز روز صدارت امیرکبیر به عنوان روز اراک نامگذاری شده است.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهادها در هفته فرهنگی و هنری اراک باید ایفای نقش داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: کلیات برنامه‌های هفته فرهنگی اراک توسط شهرداری طراحی شده و نیاز است مورد تایید قرار گیرد و در صورت لزوم اصلاح شود.

عین القضاتی افزود: نخستین جام بین المللی مسابقات زورخانه‌ای تحت عنوان امیرکبیر با حضور روسیه، عراق افغانستان، تاجیکستان و جمهوری اسلامی همزمان با روز اراک برگزار می شود.

عین القضاتی ادامه داد: تمامی شهرهای کشور یک روز را تحت عنوان روز آن شهر در پایتخت برگزار می کنند که برگزاری یک روز به نام شهر اراک در پایتخت در دستور کار قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار