معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه سهم تولید بادام ایران از بازار جهانی تنها چهار درصد است، گفت: هم‌اکنون با اقدامات انجام شده ۱۶۴ هزار تن بادام تولید می‌کنیم که لازم است با توسعه و هم‌افزایی این میزان افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 05 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن کوشش‌تبار صبح امروز در جشنواره بادام در سامان با اشاره به اینکه این جشنواره از جمله آیین کهن و پرورش‌یافته کشور است، گفت: این جشنواره باید جنبه اقتصادی پیدا کند و هر ساله برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: لازم است مسیر تعامل بین تولیدکنندگان بادام، حلقه‌های ارزآوری و درآمدزایی برای این منطقه به بهترین شکل و به صورت ساختار‌ی پیش برود.

وی با بیان اینکه محصول بادام چهارمحال و بختیاری در دنیا هر روز متقاضی بیشتری جذب می‌کند، افزود: در این راستا باغداران و کشاورزان باید به فکر توسعه باغبانی، بهبود محصول و بازار جدید باشند.

کوشش‌تبار اضافه کرد: زنجیره ارزش بادام باید عبارتی آشنا برای هر باغبانی باشد و زمینه توسعه تولید، دانش‌افزایی، صادرات و بازاریابی در این استان و کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ گونه بادام در این استان اصلاح شده و بهره‌وری و کیفیت آن‌ها افزایش یافته است، بیان کرد: این اقدام در راستای ایجاد فضای رقابت با محصولات دنیا انجام شده و ما از جمله معدود کشور‌هایی هستیم که بازار خاص بادام مامایی را به خود اختصاص داده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه بادام تولید شده در کشور از بادام دنیا چیزی کم ندارد، گفت: سهم تولید بادام کشور از بازار جهانی تنها چهار درصد است و هم‌اکنون با اقدامات انجام شده ۱۶۴ هزار تن بادام تولید می‌کنیم که لازم است با توسعه و هم‌افزایی این میزان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در ۳۰ هکتار، ۷۰ واحد تخصصی فرآوری بادام را ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار