سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷ 06 October 2023

 مراسم افتتاحیه جشنواره سی و پنجم از ساعت ۱۹:۳۰ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، مدیران ومسئولان برگزاری جشنواره، هنرمندان و کودکان و نوجوانان در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از پخش کلیپی با حضور عروسک‌های خاطره انگیز ایران و جهان، عروسک‌های تن‌پوش و شخصیت‌های عروسکی از ملل و اقوام گوناگون به روی صحنه حاضر آمدند.
سپس دو هنرمند جوان نسخه‌ای سنتی با همراهی ساز‌های تار و آکاردئون از موسیقی ماندگار فیلم «خواهران غریب» (کیومرث پوراحمد) را اجرا کردند.

درخواست هنرمندان ۴۰کشور برای شرکت در جشنواره

مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره در این مراسم با بیان اینکه سینما کلید پیشرفت کشور است گفت: سینمای کودک و نوجوان به همین نسبت می‌تواند راهنمای بچه‌های ایران زمین برای حرکت در مسیر پیشرفت باشد.
وی افزود: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و بخشی از هویت فرهنگی و هنری مردم اصفهان شده است.

زین العابدین با اشاره به اینکه: اصفهان، شهر زندگی و نمادی از عقبه تمدنی و فرهنگی ما ایرانیان است ادامه داد: همه به داشتن اصفهان در قلب ایران عزیز افتخار می‌کنیم؛ اصفهان شهر فرهنگ و هنر، دیار صنعت و علم و بلاد ایمان و اخلاق است.

وی با اشاره به جزییات جشنواره امسال گفت: در جشنواره سی و پنجم بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه حضور بودند که بهترین‌های آن‌ها به چهار بخش رقابتی بلند و کوتاه در حوزه ملی و بین المللی راه یافتند و در داوری قرار گرفتند.

وی تاکید کرد:درخواست ۲۰۰ فیلمساز از ۴۰ کشور جهان نشان داد فرهنگ و هنر ایران زمین و دیپلماسی فرهنگی ما در ضمیر هنرمندان آزاده دنیا احترام خاص خود را دارد.

زین‌العابدین گفت: جشنواره سی و پنجم فرصتی نو برای توجه به آثار و تولیدات سینمای کودک و نوجوان است تا تولید و اکران ویژه بچه‌ها، جلوه‌های تازه‌ای بگیرد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان تا بیستم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار