مدیر مدرسه شهید احمدی کاظم‌آبادی که به «نخستین مدرسه ایران‌شناسی کشور» شهرت دارد، گفت: هدف از راه‌اندازی چنین مدرسه ای، تربیت نسلی هست که در آینده با شناختی که از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور پیدا می‌کند، کمتر میل به مهاجرت پیدا کند و تلاش کند بماند و کشور را بسازد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 09 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، مدرسه شهید احمدی کاظم آبادی به‌عنوان نخستین مدرسه ایران شناسی کشور فعالیت‌های ویژه‌ای را آغاز کرده است.

ایمان محمدآبادی مدیر این مدرسه امروز اظهار کرد: هدف از طرح ایران‌شناسی در مدرسه، تربیت نسلی هست که در آینده با شناختی که از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور پیدا می‌کند، کمتر میل به مهاجرت پیدا کند و تلاش می‌کند بماند و کشور را بسازد.

وی ادامه داد: برنامه‌های خاصی در این مدرسه پیش‌بینی شده؛ ازجمله نامگذاری هر یک از کلاس‌ها به نام یکی از استان‌های کشور که فضاسازی داخلی هر کلاس بر اساس اسم استان انجام می‌شود. نقشه استان، پوستر‌های اماکن گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های مختلف هر استان در آن کلاس اجرا می‌شود.



محمدآبادی تصریح کرد: امروز به مناسبت روز جهانی پست با هدف ارتباط بیشتر بچه‌های این مدرسه با بچه‌های نقاط مختلف کشور و معرفی رفسنجان، دانش‌آموزان این مدرسه به بچه‌های کشور نامه نوشتند و طرح آن را هم نامه بچه‌های مدرسه شهید احمدی رفسنجان به بچه‌های ایران گذاشتیم.

وی توضیح داد: در این نامه بچه‌ها ضمن معرفی خودشان، ظرفیت‌های مختلف رفسنجان را در حوزه گردشگری، کشاورزی، اقلیم و فرهنگ معرفی می‌کنند و این نامه‌ها را م‌یفرستند و از آن‌ها دعوت می‌کنند به رفسنجان سفر کنند و رفسنجان را ببینند.



وی خاطرنشان کرد: یکی ازاهداف این کار معرفی رفسنجان به شهرستان‌های دیگر است و بعد از اینکه نامه‌ها به دست بچه‌ها در استان‌های مختلف رسید، آن‌ها هم پاسخ نامه بچه‌های ما را خواهند داد.

رئیس مدرسه احمدی کاظم آبادی رفسنجان اضافه کرد: با این طرح بچه‌ها با مکاتبه آشنا می‌شوند و در طول سال به استان‌های مختلف مکاتبه انجام می‌شود و سعی می‌کنیم مدارس کشور را پوشش دهیم.

محمدآبادی متذکر شد: نامه‌ها فعلا به ۱۴ استان کشور ارسال می‌شود و به دست بچه‌های همکلاسی می‌رسد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار