۹۰۰ مقاله به پنجمین کنگره‌ بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران رسید.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 11 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، علی رشیدی‌پور، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران پیش از ظهر امروز در آیین آغاز این کنگره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: امروز فرصت بزرگی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان قرار گرفت تا شاهد برگزاری این کنگره بزرگ در سمنان باشد.

وی گفت: بسیاری از دانشمندان کشورمان برای توسعه رشته‌های فیزیولوژی و فارماکولوژی زحمات زیادی متقبل شدند و از حدود یک سال پیش، با نظر انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، دبیرخانه و سایت همایش در سمنان مستقر و آماده انجام فعالیت‌ها شد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران تصریح کرد: اطلاع‌رسانی این کنگره در استان سمنان و سطح کشور و بین‌الملل به‌خوبی انجام گرفت و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر برای حضور در آن ثبت‌نام کردند.

رشیدی‌پور ادامه داد: ۳۰۰ مقاله به‌صورت سخنرانی در پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران پذیرفته شد و ۱۸ نفر از سخنرانان کلیدی و مدعو، آخرین یافته‌های خود را در این کنگره ارائه می‌دهند.

وی افزود: ۱۴ نفر از این تعداد، سخنرانان خارجی هستند که به‌صورت برخط مقاله‌های خود را ارائه می‌دهند. چهار نفر نیز از سخنرانان کلیدی داخلی هستند که در این همایش یافته‌های علمی خود را بیان می‌کنند.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: ۵۵ مقاله نیز به‌صورت پوستر در کنگره ارائه می‌شود و درمجموع، ۹۰۰ مقاله تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف در این کنگره ارائه خواهد شد.

رشیدی‌پور عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی در کنار برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از جمله برگزاری دومین استارت‌آپ داروسازی تدارک دیده شده است.

وی گفت: ۲۵ کارگاه تحقیقاتی اقماری و حضوری با حضور دانشمندان، دانشجویان و محققان تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در قالب پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران تدارک دیده شده است. دبیرخانه کنگره تا آذرماه امسال فعال خواهد بود و کارگاه‌ها در قالب آن برگزار می‌شود.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران ادامه داد: پنل دانش‌آموزی نیز در قالب کنگره با حضور ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان در زمینه‌های هوش مصنوعی و علوم اعصاب برگزار خواهد شد.

رشیدی‌پور تصریح کرد: ۲ جایزه دکتر «فرشته معتمدی» در مراسم افتتاحیه تقدیم استادان و دانشمندان برتر این رشته‌ها می‌شود و یک جایزه مرحوم «ناصر گیتی» نیز که پس از طی فرایند دقیق داوری به همراه جایزه دکتر «ژیلا بهزادی» برای محققان جوان به برترین‌ها اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: دبیرخانه پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران نیز ۲۰ جایزه را برای سخنرانان و مقالات برتر که به‌صورت پوستر ارائه شده، تدارک دیده است که در پایان برنامه‌های هر روز به آن‌ها تقدیم می‌شود و از برترین‌های این بخش نیز قدردانی خواهد شد.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی و بیست‌وششمین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با بیان اینکه دانشجویان رشته‌های فیزیولوژی و فارماکولوژی جوهره بسیار خوبی برای نشان دادن توانمندی‌های خود دارند، گفت: دانشجویان در راستای برگزاری این کنگره نیز تلاش‌های بسیاری انجام دادند که از خدمات آن‌ها قدردانی می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار