سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: یک شرکت در اسلام آبادغرب از طریق بورس تأمین مالی می‌شود که با فروش سهام آن در بورس فاز دوم و طرح توسعه این شرکت با ۵٠٠ نفر اشتغالزایی تا سال آینده تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 12 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالوحید محمدی عصر امروز (پنجشنبه ٢٠ مهر ماه) در نشست شورای اداری شهرستان اسلام‌آباد غرب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر امروز بازدید از کارخانه خمیرمایه و گلخانه اسلام‌آباد غرب به عمل آمد و مزایده این گلخانه که ٨۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است از طریق استاندار کرمانشاه پیگیری شد.

وی افزود: بازدیدی از سایر واحدهای صنعتی شهرستان اسلام‌آباد غرب از جمله کاغذ سنگی خسروی و واحد مانیزان داشتیم و در جلسه ستاد تسهیل بعد از ظهر هم بحث مرتبط با این واحدها مطرح شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از مشکلات مربوط به این پروژه‌ها را در استان کرمانشاه و سایر مشکلات را از طریق مرکز مرتفع می‌کنیم.

وی گفت: وام تبصره ١٨ برای واحدهای بزرگ و کمک فنی و اعتباری که با دستور استاندار برای واحدهای خرد در نظر گرفته شده بسیار ارزشمند است و با پیگیری‌ به زودی محقق می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: به جز تأمین مالی از طریق منابع بانکی در شهرستان اسلام‌آباد غرب اکنون مقدمات بورسی شدن یکی از شرکت‌ها انجام شد و با فروش سهام آن در بورس فاز دوم و طرح توسعه آن با ۵٠٠ نفر اشتغالزایی تا سال آینده تکمیل می‌شود.

وی اذعان کرد: توافقات اولیه برای یکی از طرح پروژه‌ها هم انجام شده و به زودی به نتیجه می‌رسد و در خصوص گندم هم با قول وزیر پول گندم کاران در سراسر کشور واریز می‌شود و این یک بحث ملی است که پیگیری‌های استان کرمانشاه در پرداخت این معوقات اثرگذار بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: ایام شهریور ماه و اربعین ٢ جلسه به همت همکاران صمت، غله، جهاد کشاورزی،اصناف و اطلاعات سپاه در شهرستان داشتیم که با محوریت شهرستان‌های غربی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

محمدی ابراز کرد: پتروشیمی اسلام‌آباد غرب مدیرعامل ندارد و باید مدیرعامل آن انتخاب شود لذا تا زمانی که تعیین تکلیف نشده صنایع پایین دستی هم امکان فعالیت در این حوزه ندارند.


تکمیل پروژه ۴٠٠ واحدی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب تا پایان امسال


طهماسب نجفی سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: ۴٠٠ واحد مسکن که در دولت قبل و پروژه مسکن مهر ساخته شده بود (از مجموع یک هزار و ٨٠ واحد احداث شده) باقیمانده و پیشرفت‌های فیزیکی متفاوتی داشته است.

وی افزود: از مجموع این پروژه ۴٠٠ واحدی، ١۶٠ واحد که (هر کدام ٢٠ واحدی است) ٨٠ واحد تسهیلات اخذ کرده و هر پروژه ١٠٠ میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی آن بالای ٨۵ درصد بوده است که این مبالغ در اختیار تعاونی قرار گرفته و ٨٠ واحد باقیمانده به بانک معرفی شدند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: ١۴٠ واحد دیگر بین ۵٠ الی ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هر کدام برای اخذ ٢۵٠ میلیون تومان وام در قالب متمم معرفی شدند.

وی ادامه داد: حدود ۴٠ واحد تسهیلات اخذ کرده و از ١٠٠ واحد باقیمانده برای ۶٠ واحد انعقاد قرارداد شده که حدود ٣٣ واحد باقی مانده است و بر اساس وعده‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ٢ بلوک ۴٠ واحدی دیگر با نواقص وجود دارند که همکاران راه و شهرسازی یک میلیارد تومان از یارانه قبل (از مساکن مهر) در حساب هایشان مانده و درخواست پرداخت آن مبلغ را برای نواقص داشتند اما اعلام کردیم در صورت مجاز بودن فصل‌های آن اعتبار برابر مقررات هزینه کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس قولی که دادند ظرف مدت یک ماه ٢ بلوک هم تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به یک پروژه ۶٠ واحدی دیگر اشاره کرد و افزود: برای این پروژه نیز از سازمان ملی مسکن درخواست شده و حدود یک میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان پرداخت شده و این صورت وضعیت قبل مانده و پیگیری شد و پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۶۵ درصد بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار