رئیس کل دادگستری استان سمنان از معرفی مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان به زندان و صدور احکام بازنشستگی برای چهار نفر از جان‌باختگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 19 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در جمع خانواده جان‌باختگان حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان اظهارکرد: دستگاه قضائی استان سمنان با حساسیت نسبت به این رویداد تلخ، تلاش کرده علاوه بر تعیین مقصران و پیگیری درخواست خانواده‌های جان‌باختگان، ابعاد این موضوع بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به ارائه گزارش اولیه کمیته حقیقت‌یاب و نظریه هیأت بازرسان حوادث کار به خانواده جان‎‌باختگان افزود: نشستی برای جمع‌بندی نظریه تکمیلی ۲ کارگروه تشکیل شده برای بررسی این حادثه برگزار می‌شود؛ چنانچه فرد یا افراد احتمالی دیگری در نظریه تکمیلی این ۲ کارگروه معرفی شوند، برابر با موازین قانونی با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

عبداللهی با اشاره به اتهام مقصر حادثه معدن طزره دامغان گفت: سرپرست معدن به اتهام ۶ فقره قتل غیرعمد ناشی از بی‌احتیاطی در حین کار به‌لحاظ عجز از تودیع تأمین مناسب کیفری، بازداشت و روانه زندان شده است.

وی اظهار کرد: احکام بازنشستگی ۴ نفر جان‌باخته صادر و ۲ نفر دیگر در حال پیگیری برای رفع موانع از سوی وزارت‌خانه مربوطه است و پیگیری قانونی دستگاه قضائی همچنان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به مطالبه تأمین ایمنی فردی و محیطی در معدن طزره دامغان گفت: دستور داده شد معاونت امور و صنایع معدنی وزارت صمت هیأتی را تعیین کرده و ظرف مهلت ۱۰ روز اظهار نظر کارشناسی را ارائه کند.

عبداللهی افزود: هفته آتی به اتفاق مدیران مربوطه در معدن طزره نشستی با کارگران برگزار می‌شود و ضمن شنیدن مطالبات، پیگیری افزایش ایمنی محل کار و دستمزد به‌صورت جدی بررسی می‌شود.

در این نشست، مدیران استانی کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و مدیران قضائی و اجرایی شهرستانی و مطالبه گران اجتماعی هسته معدن بسیج دانشجویی نیز حضور داشتند.
منبع/فارس

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار