مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: برخی مراجعین به بخش روانپزشکی پزشکی قانونی مجرمینی هستند که ارتکاب جرمشان وابسته به نوع جنون آن‌ها است که روند تشخیص و پیگیری آن دشوار و تخصصی است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین سلیم خانی، اظهار کرد: یکی از موارد مراجعات روانپزشکی پزشکی قانونی حکم رشد است.

وی افزود: تمام افراد در قانون کشور جمهوری اسلامی از بالای ۱۸ سال رشید حساب می‌شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: رشید یعنی شخصی که توانایی انجام امور مالی را طبق قوانین و مقررات دارد زمانی که فرد به سن ١٨ سال می‌رسد قادر است برخی امور را انجام بدهد.

این مقام مسئول ابراز کرد: شخص با سن قانونی قادر است از بانک دفترچه دریافت کند، خرید و فروش منزل و ملک و کارهای دیگر را انجام بدهد.

وی تشریح کرد: برخی افراد زیر ١٨ سال سن درخواست حکم رشد دارند و باید مورد ارزیابی قرار بگیرند که آزمون‌های معاینه، مصاحبه و سایر آزمون ها بر روی این اشخاص انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این معاینات نشان می‌دهد آیا فرد از نظر عقلانی آمادگی استقلال دارد یا خیر و این یک روند طولانی مدت را به دنبال دارد.

وی گفت: در پنج ماهه امسال نیز ۷۷ نفر (۶۱ زن و ۱۶ مرد) برای بررسی حکم رشد به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

خانی عنوان کرد: فرزند خواندگی، اهدا جنین، پرونده شخصیت، مسئولیت کیفری و معاینات تخصصی روانپزشکی شامل تعیین جنسیت از دیگر موارد ارجاع به پزشکی قانونی برای معاینات روانپزشکی است.

وی تشریح کرد: بخش دیگر مجرمینی هستند که در زندان مراجعه می‌کنند که ارتکاب جرم وابسته به نوع جنون آن‌ها بوده و مشخص کردن این بخش بسیار سخت و با روند بسیار تخصصی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور کلی روزانه بین ١۵ الی ٢٠ پرونده در سازمان پزشکی قانونی داریم و گاهی لازم است که برخی از این پرونده‌ها هشت الی ۱۰ بار مورد بررسی قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار