معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۲۵ درصد پرونده‌های طلاق ثبت شده در سامانه تصمیم کرمانشاه به سازش ختم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم مسعود پایدار، با اشاره به اینکه در زمینه آسیب‌های اجتماعی اعتقاد بر پیشگیری داریم، اظهار داشت: مجموعه‌ای از اقدامات سبب می‌شود شاهد آسیب اجتماعی کمتری در جامعه باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات راه‌اندازی سامانه تصمیم برای افراد خواهان طلاق است که با همکاری دادگستری و بهزیستی راه‌اندازی شده و زوجین به جای مراجعه به سیستم قضایی به این سامانه مراجعه می‌کنند.

پایدار با بیان اینکه بیش از 100 مشاور بهزیستی در 50 مرکز فعالیت دارند گفت: افرادی که به سامانه تصمیم مراجعه می‌کنند به مشاور ارجاع داده می‌شوند و از این طریق 25 درصد زوجین به سازش رسیدند.

وی افزود: با این راهکار زوجین حداقل در کوتاه مدت به این نتیجه می‌رسند که طلاق فوری و قانونی بهترین روش نیست و ممکن است در روزهای آتی تغییر نظر دهند.

پایدار با اشاره به اینکه سایر دعاوی خانوادگی نیز به این سامانه اضافه شده است عنوان کرد: مواردی همچون تمکین، ملاقات فرزند و حضانت در این سامانه رسیدگی می‌شود و استان‌ کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی است که این موارد به سامانه تصمیم افزوده شده است.

معاون بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 25 درصد سازش در سامانه تصمیم در واقع از افزایش فرزندان طلاق نیز جلوگیری کرده و این نتیجه مداخلات زودهنگام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار