رئیس شورای اسلام شهر باشت با ابراز گلایه یک درخواست هم از شهروندان باشتی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، عمار محمدی گوهرگان در نشست هم‌اندیشی مجموعه مدیریت شهری با شورایاران بیان داشت: کارنامه فعالیت شورایاران، کارنامه قابل قبولی است و این وضعیت نشانگر تعهد این طیف از شهروندان است که با قبول زحمت و بدون هرگونه درآمدی از این بابت، شناسایی نیاز‌های محلات، اولویت‌بندی و انعکاس آن‌ها به اعضای شورا و شهرداری را مد نظر قرار داده‌اند و با پیگیری‌های خود به بخشی از خواسته‌های اهالی محلات مختلف شهر نیز جامه عمل پوشانده‌اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند «کار مردم را به خود مردم واگذار کنید، چون تنها در این صورت است که آن‌ها بر سرنوشت خود حاکم می‌شوند»، همانگونه که امام راحل ضمن بیان این تفکر، دغدغه چگونه محقق شدن عدالت اجتماعی را داشتند، ما نیز امروز ضمن اعتقاد به آن تفکر که نشانگر بینش و درک بالای امام نسبت به شأن و جایگاه ملت است، این نگرانی را احساس می‌کنیم که با چه راهکاری باید نسبت به جلب مشارکت شهروندان و واگذاری مسئولیت به آن‌ها اقدام کنیم و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب که همان توسعه عدالت اجتماعی و تحقق برابری اجتماعی اقتصادی بود، مورد حراست و صیانت قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر باشت افزود: شورایاران همان گونه که قانون نیز برای آن‌ها وزن و جایگاهی قائل شده، می‌توانند مکانیزم قابل قبول و ثمربخش این رویکرد باشند و به خاطر زندگی در محلات گوناگون و ارتباط نزدیک با اهالی آن‌ها بستر را برای مدیریت مشارکتی در شهر فراهم کنند.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها جزو معدود نهاد‌هایی به شمار می‌روند که از بدو تولد تا مرگ شهروندان با آن‌ها ارتباط دارند و به واسطه همین ارتباط تنگاتنگ، مانوس و ملموس در معرض قضاوت آن‌ها نیز هستند و به استناد همین دلایل است که ضرورت اعمال مدیریت مشارکتی در اداره شهر احساس می‌شود و این امر نیز تنها از طریق حضور فعال و پویای شهروندان محقق می‌شود.

او با اشاره به آشفتگی‌های ناشی از برگزاری مراسم و برنامه‌های مناسبتی مختلف در شهر، از بی‌توجهی برخی شهروندان نسبت به صیانت از محیط زیست گلایه کرد و گفت: به نظر می‌رسد منفعل بودن نسبت به سرنوشت شهری که در آن آمد و شد می‌کنیم، نفس می‌کشیم، کار و زندگی می‌کنیم، تنها یک دلیل داشته باشد و آن عدم درک احساس مفید و مثمرثمر بودن در سرنوشت شهر و اداره آن است چراکه شهروندی که خود را شریک در تعیین سرنوشت شهرش بداند، قطع یقین نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و با مداخله و مشارکت فعال درصدد صیانت از هویت و بافت فرهنگی اجتماعی آن برمی‌آید.

وی تصریح کرد: در شهر باشت جای کار و فعالیت بسیاری وجود دارد چراکه نیاز‌های شهروندان رو به افزایش بوده و بستر شهر نیز قابلیت به فعلیت رسیدن را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر باشت تأکید کرد: به اعتقاد من اتخاذ راهکاری برای مشارکت دادن شهروندان در اداره امور شهر مهم‌ترین طرح و اولویت است چرا‌که اگر ما از این پشتوانه برخوردار باشیم، کار‌ها به خودی خود پیش رفته و موانع به سادگی برداشته می‌شوند، اما چنانچه در این زمینه ضعف داشته باشیم، هر تلاشی هم که صورت بگیرد، در کوتاه‌ترین بازه زمانی اثرات سازنده خود را از دست داده و چه بسا به تخریب بینجامد.

وی اظهار امیدواری کرد: از آنجایی که شورایاران از میان چهره‌های فرهنگی، معتمد و شاخص محلات انتخاب شده‌اند و از نفوذ و اعتبار قابل قبولی در میان شهروندان هر محله برخوردار هستند، دغدغه‌ها و مشکلات حوزه فعالیت مجموعه مدیریت شهری به شهروندان منتقل شده و گام‌های موثری در راستای جلب مشارکت آن‌ها در اداره امور شهر برداشته شود.

در ادامه رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر باشت اظهار داشت: هیچ‌یک از تحولات در کشور و به تبع آن در شهر ما با کوشش و اعمال فشار نبوده چرا‌که خود مردم هرجا احساس نیاز کرده‌اند وارد عرصه شده و با در دست گرفتن گوشه‌ای از کار آن را به پایان رسانده‌اند.

ایمان کرمی اضافه کرد: شهر نیز متعلق به شهروندان است، شهروندان هزینه‌های اداره آن را تأمین می‌کنند و خود نیز به میزان مشارکت و سرمایه‌گذاری‌شان در امورات شهر از تسهیلات و خدمات آن بهره‌مند می‌شوند، از همین‌رو تنها کافی است این آگاهی به شهروندان داده شود که صیانت از شهر، صیانت از سرمایه‌گذاری است که برای امروز خود و فردای فرزندانشان به عمل آورده‌اند و بی‌مسئولیتی در قبال آن، بی‌تعهدی نسبت به سرنوشت خود و آیندگان است.

وی تأکید کرد: با فرهنگ‌سازی می‌توان بسیاری از موانع را از مسیر رشد و توسعه شهر برداشت، البته شکی نیست که تعامل شهر و مجموعه مدیریت شهری باید یک تعامل دوسویه و متقابل باشد، به گونه‌ای که هر دو طرف با صداقت با یکدیگر برخورد کرده و انتظاراتی منطبق با توانمندی هم داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر باشت با بیان این مطلب که متأسفانه مجموعه مدیریت شهری با مشکلات مالی و درآمدی بسیاری مواجه است و به همین دلیل برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه شهر نیازمند همراهی شهروندان است، گفت: اگر تحولی هم در شهر صورت گیرد، خود شهروندان هستند که از آن منتفع می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار