کد خبر: ۱۱۳۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 25 October 2023

    به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، بنیاد نخبگان استان مازندران در راستای معرفی نخبگان بومی استان، به معرفی دکتر غلامرضا پیروز عضو هیات علمی و رییس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه به‌عنوان نخبه ادبی بومی استان مازندران پرداخت.

       بر اساس این گزارش، دکتر غلامرضا پیروز در سال 1340 در محله پایین بازار شهر آمل به‌دنیا آمد. در سال 1359 در همین شهر مدرک دیپلم را اخذ نمود. مدارک کارشناسی را در بهمن 1367 از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی ارشد را در 1370 از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری زبان و ادبیات فارسی را در 1383 از دانشگاه شیراز دریافت کرده است. دکتر پیروز در سال 1370 به عضویت هیات علمی دانشگاه مازندران در آمد و اکنون با مرتبه استاد تمام به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشغول است.

       ریاست کتاب‌خانه مرکزی دانشگاه مازندران، مدیریت گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، ریاست دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه(در دو دوره)، ریاست موسسه آموزش‌عالی غیرانتفاعی پردیسان فریدونکنار، ریاست دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی، عضویت در هیات ممیزه دانشگاه مازندران(دو دوره)، ریاست کمیسیون تخصصی زبان و ادبیات در هیات ممیزه دانشگاه مازندران(سه دوره)، عضویت در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه مازندران، مشاور کانون ادبی دانشگاه مازندران، عضو اصلی کمیته کرسیهای نظریه‌پردازی در دانشگاه مازندران، برگزارکننده چندین همایش ملی و دبیری همایش‌های بین‌المللی، از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های دکتر پیروز در دانشگاه مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار