وزیر کشور گفت: بالغ بر چهار میلیون و ۱۶۰ هزار مسکن در اولویت اقدامات دولت قرار دارد که تحقق این مهم نیاز مند اقدام جهادی وهمراهی نخبگان است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 26 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،احمد وحیدی صبح پنجشنبه در آئین افتتاح فاز نخست طرح مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اراک اظهار داشت: استان مرکزی علاوه موفقیت در عرصه صنعت دارای ظرفیت‌هایی دیگری است که امیدواریم شاهد شکوفایی این استان باشیم به طور حتم شکوفایی این استان سبب خودکفایی کشور و سایر نقاط می‌شود.

وی گفت: در کنار شکوفایی صنعت در خودکفایی کشور، امروز بحث نهضت ملی مسکن مطرح است که این بخش نیز علاوه بر اینکه یک محیط امن برای خانواده‌ها است دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بوده و قریب به ۲۰۰ صنعت وابسته به مسکن هستند که می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال داشته باشد.

وزیر کشور بیان کرد: هم اکنون چهار نوع مسکن از جمله ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده، مسکن‌های حمایتی، روستایی، نهضت ملی و سایر مسکن‌هایی که با حمایت دیگر نهاده‌ها از جمله سپاه ساخته می‌شود و خوشبختانه امروز بیش از چهار میلیون مسکن در دست ساخت است.

وی افزود: ساخت یک هزار ۳۰۰ واحد توسط سپاه روح الله یک اقدام شایسته است که امیدواریم پس از تکمیل این تعداد طرح همچنان در کنار مجموعه دولت باشند و تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

وزیر کشور گفت: رئیس جمهور توجه ویژه به نهضت ملی مسکن دارند و این مهم با جدیت در شورای مسکن دنبال می‌شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سپاه برای مسکن ملی پیش قدم شده و توفیقات زیادی نیز داشته است.

سردار کریمی افزود: سپاه روح‌الله قبل از اینکه به تامین مسکن پرسنل خود بپردازد در جهت ساخت مسکن محرومان پیش‌قدم شده است.

ایشان بیان داشت: یک‌هزار ۶۰۰ مسکن محرومان با کمترین قیمت و ۱۰۰ ها کیلومتر لایروبی قنات انجام شده، توزیع ۲ هزار بسته جهیزیه بخشی از اقدامات سپاه روح‌الله در ۲ سال گذشته بوده است.

سردار کریمی گفت: مجتمع مسکونی شهید سلیمانی اراک در قالب یک‌هزار و ۳۴۲ واحد یکی از طرح‌های سپاه روح الله است که مرحله نخست آن اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار