وزیر کشور اعلام کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس تشکیل شده است و پس از اعلام نظر مراجع رسمی ظرف ۱۰ روز، هیات‌های اجرایی هم ظرف دو هفته باید صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 27 October 2023
به گزارش تابناک مرکزی احمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی که با حضور استاندار مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان، رؤسا و اعضای کمیته‌ها برگزار شد؛ با اشاره به پایان فرآیند ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت کار را دنبال کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: هیات‌های اجرایی باید مراقبت کنند و بدون هیچ حب و بغضی نظر مراجع رسمی و قانون را مدنظر قرار دهند.

وحیدی اذعان داشت: براساس قانون علاوه بر موضوع اخذ استعلامات، بررسی محلی نیز جزو وظایف هیات‌های اجرایی است که باید با حفظ کرامت و آبروی داوطلبین، امانت و محرمانگی انجام گیرد.

وزیر کشور ادامه داد: مرحله حساسی را در پیش داریم و بحث آبروی افراد و امانت نظام که باید هر دو را برابر هم در نظر بگیریم و مراقبت کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مرحله هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت صلاحیت‌ها را بررسی کنند.

وحیدی در این نشست با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است، گفت: مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی‌کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم چراکه هیچ کشوری حتی کشور‌هایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است.

وحیدی با تأکید بر اینکه نظام متعلق به شخص نیست، گفت: این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می‌کنیم این کار برای خداست.

وی ادامه داد: مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما با همه برادریم و این برادری و آداب اخلاقی ایجاب می‌کند برای خودمان و دیگران از مرز‌هایی که قانون مشخص می‌کند فراتر نرویم.

وحیدی یادآور شد: بی طرفی به معنای کم اهمیت بودن افراد نیست، ولی در عین اهمیت، نگاه یکسانی به همه خواهیم داشت.

امانت‌دار رأی مردم هستیم
بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گفت: در استان در مجموع ۵۲۲ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۱۷۶ نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ۹۷ نفر در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، ۶۲ نفر در حوزه خمین، ۸۶ نفر در حوزه ساوه و زرندیه، ۶۴ نفر در حوزه شازند و ۳۷ نفر در حوزه دلیجان و محلات هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین ترکیب سنی در بازه ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارد که نشان می‌دهد جوانان در این دوره مشارکت فعالی دارند و امیدواریم به همین میزان شاهد مشارکت بسیار خوبی در انتخابات باشیم.

نظری با اشاره به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات، گفت: در مسیر تحقق این راهبر‌ها یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت گام برمی‌داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اذعان داشت: در بحث سلامت بر این این کلیدواژه تأکید داریم که کارگزاران در امر اجرا با هیچ فرد و جناحی عهد اخوت نبسته اند و صرفا امانت‌دار رأی مردم هستیم.

نظری همچنین ضمن تقدیر از همراهی استاندار مرکزی و تفویض اختیارات لازم به ستاد انتخابات استان از اقدامات کمیته‌ها تقدیر کرد.

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار