مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 28 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با پرداخت بیش از ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

وی ایجاد این میزان فرصت شغلی با برای زنان سرپرست خانوار با نگاه توانمندی گام بزرگی در راستای توسعه فعالیت‌های حوزه اشتغال در حوزه زنان و خانواده دانست.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۳ درصد از مددجویان تحت حمایت را بانوان تشکل می‌دهند، گام نهادن در این راه ما را به اهداف این نهاد مقدس نزدیک می‌کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار ازجمله گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه هستند، ادامه داد: فوت، طلاق، از کار افتادگی، اعتیاد و زندانی بودن همسر ازجمله مهم‌ترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن این افراد در کمیته امداد است که این نهاد نه‌تن‌ها در حوزه اشتغال بلکه خدماتی، چون کمک به هزینه درمان، تأمین مسکن، پرداخت کمک‌هزینه اجاره مسکن، فرهنگی، مشاوره، تحصیلی و ... ارائه می‌دهد.

وی گفت: کمیته امداد ازجمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان است، خاطرنشان کرد: با ثبت ۲ هزار و ۱۸۹ فرصت شغلی در سامانه رصد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، این نهاد توانست ۷۸ درصد از تعهد اشتغال را محقق کند و موفق به کسب رتبه نخست در ایجاد اشتغال این استان شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار