سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برای نخستین بار در این استان، محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن‌دوزی تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 30 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با همکاری هنرمندان شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر، برای نخستین بار در استان سمنان، محصولات تلفیقی چرم و سوزن‌دوزی در حال تولید است.

وی افزود: در گام نخست ۲ بانوی هنرمند، بازاریابی و ثبت سفارش کیف دوشی زنانه چرمی سوزن‌دوزی شده را انجام داده‌اند و در گام بعدی تولید مجموعه چرمی آیینه، کیف پول، جاکارتی، دستبند و ... را در برنامه خود دارند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه شهر مهدی‌شهر به‌عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی ثبت شده است، گفت: هدف از تولید این محصول منحصربه‌فرد و خلاق، حفظ سنت‌ها و کاربردی کردن صنایع‌دستی با به‌کارگیری نقوش اصیل سوزن‌دوزی سنگسری در محصولات چرمی و تولید محصول باکیفیت و با قیمت متعارف است.

سلطانی‌پور با اشاره به اینکه این ۲ هنرمند صنایع‌دستی دارای مجوز پارک علم و فناوری نیز هستند، بیان کرد: برند سوردیم با تلفیق ۲ برند ادیم کارا آرتین متعلق به زیبا اسلامی، صاحب کارگاه خلاق چرم ادیم کارا آرتین در شهر سمنان و ملیحه ذوالفقاری، دارنده برند سورتا در شهر مهدی‌شهر ایران در حال ثبت است.

سوردیم در زبان سنگسری به معنای صورت گل‌انداخته شده و قرمز و در زبان آذری به معنای سوار شدن است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار