سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کارگاه ملی نقاشی خیابانی در کرمانشاه با عنوان «هنر راویان غزه» از ١٣ الی ١۵ آبان ماه با حضور ٣٠ هنرمند کشوری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 31 October 2023

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کارگاه ملی نقاشی خیابانی با عنوان «هنر راویان غزه» از ١٣ الی ١۵ آبان ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در این کارگاه میزبان ٣٠ هنرمند نقاش برجسته کشوری هستیم که از هنرمندان درجه یک و صاحب نام حوزه نقاشی هستند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: قرار است که این رویداد ملی به صورت خیابانی در خیابان نوبهار و میدان فردوسی شهر کرمانشاه برگزار شود.

وی ادامه داد: این هنرمندان با محوریت کودکان غزه خلق اثر می‌کنند و آثار تولید شده در روز ١۵ آبان ماه که اختتامیه برنامه است به نمایش گذاشته می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: به دنبال این هستیم در صورت امکان یک نفر از جنبش حماس را به عنوان مهمان ویژه برنامه اختتامیه دعوت کنیم.

وی تشریح کرد: در طول کارگاه با حضور هنرمندان که در خیابان تولید اثر می‌کنند حس و حال و فضای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه در شهر برقرار می‌شود.

جلالی عنوان کرد: آثار خلق شده با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌هایی که با وزارت امور خارجه صورت گرفته در کشورهای محور مقاومت از جمله لبنان و سوریه هم به نمایش در می‌آید.

وی گفت: این آثار در صورتی که مقدور باشد به خانواده‌های شهدای غزه که کودک خود را از دست دادند توسط گروه‌های صلح طلب و مردمی، اهدا می‌شوند.

این مقام مسئول تأکید کرد: بعد از استان کرمانشاه این آثار در استان تهران به نمایش در می‌آیند.

وی ابراز کرد: هدف از برگزاری این کارگاه و تولیدات ملی اعلام انزجار عمومی از وقایعی است که در غزه اتفاق می‌افتد و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فرمودند «برای اینکه اندیشه‌ها بمانند باید به زبان هنر بیان شوند».

این مقام مسئول ادامه داد: لذا به دنبال این هستیم یک روایت هنری از ظلمی که به مردم غزه و فلسطین شده را به تصویر بکشیم و این آثار ماندگار باشند و به زبان هنر نیز اعلام انزجار کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار