کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶ 04 November 2023

بهره برداری اسکله تفریحی، گردشگری و صیادی در سواحل غرب مازندران برای نخستین بار توسط بخش خصوصی، در واقع برداشتن گام نخست راهبرد اقتصاد دریا محور دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، ساخت اسکله‌های چند منظوره تفریحی و گردشگری و صیادی به اعتقاد کارشناسان و مسوولان امر تحولی بزرگ در صنعت گردشگری مازندران به ویژه خطه غربی این استان ایجاد می کند، این طرح در واقع آرزویی بود که پس از سالها توقف و موانع در حال اجرایی شدن است.

سرانجام برای بهره گیری بهینه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی مازندران، مهرماه سال ۱۳۹۸ در جلسه تسهیل ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شده بود، ساخت اسکله های چند منظوره تفریحی و گردشگری و صیادی مصوب شد و با جانمایی ۱۳۴ مکان برای سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده بود.

رونق گردشگری دریایی در استان مازندران طی ۲ دهه اخیر به یکی از اهداف مهم مدیران ادوار مختلف نهادهای اجرایی ذیربط تبدیل شد و کماکان نیز به عنوان یکی از راهبردهای شکوفا کردن اقتصاد گردشگری این استان مورد توجه قرار دارد و تا کنون و به یوژه در دولت سیزدهم گام‌هایی برای بهره‌مندی مناسب از ظرفیت دریا و ساحل در مازندران برداشته شد،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار