معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: کمبود شیرخشک یک مسئله کشوری است و عرضه آن سهمیه ای نیست.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 04 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عباس علیمرادیان گفت: به دلیل چالش در تأمین مواد اولیه، کشور با کمبود شیرخشک مواجه است. استان مرکزی نیز تابعی از شرایط کشور بوده و بر همین اساس همچنان با کمبود شیرخشک مواجه شده است.
وی در خصوص تأمین شیرخشک در استان مرکزی نیز افزود: در واقع مشکل تأمین مواد اولیه، محدودیت در توزیع را رقم زده است. البته در حال حاضر وضعیت نسبت به روزهای گذشته در حال بهبود است، اما همچنان با کمبود مواجه هستیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: بخشی از مواد اولیه تولید شیرخشک در کشور، وارداتی است و برخی از کارخانه‌های تولیدکننده شیرخشک به دلیل مشکلات ارزی موفق به واردات مواد اولیه نشدند و همین امر کمبود شیر خشک را رقم زد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در این استان و در شهرستان ساوه یک کارخانه تولید شیرخشک فعال است، اما این کارخانه نیز به دلیل مشکل در تأمین مواد اولیه، در فرایند تولید با چالش روبرو شده است.
علیمرادیان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی عرضه شیرخشک برای نوزادان سهمیه‌ای نیست، افزود: در حال حاضر شیرخشک در داروخانه‌های استان مرکزی وجود دارد. بر این اساس خانواده‌ها می‌توانند به مقدار نیاز نوزاد و با ارائه کدملی نوزاد شیرخشک لازم را تأمین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار