رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: لازمه حکومت دینی اجرای عدالت در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 07 November 2023

حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: زینت خدمت گزاری آن است که همراه با عدالت باشد.
وی اظهار کرد: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم ، اجرای عدالت باید در عرصه های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کارها در حوزه های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه ویژه، رفیع و حساس قضاوت اضافه کرد:اساس خلقت آدم برمبنای عدالت توسط خداوند متعال بنا نهاده شده که باید الگوی بشری باشد و لازم است برمبنای عدالت عمل کنیم تا نتیجه مطلوب همراه داشته باشد.
حجت الاسلام جعفری بیان کرد: عدالت به معنای گسترده آن در جامعه باید اجرا شود، چه در حوزه قضایی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی،فرهنگی و در همه شئون زندگی باید محقق شده و از شعار دادن پرهیز شود.
وی گفت: یکی از دلایل حجم پرونده های قضایی که هم مردم و هم قضات را خسته کرده این است که کارها به درستی در دستگاه ها انجام نشده،همه باید کمک کنیم تا کارها به خوبی پیش برود.
وی افزود: براساس قانون باید لایحه های دستگاه قضا از طریق دولت به مجلس برود که گاهی با تاخیر انجام می شود و این کار را به تاخیر انداخته، همچنین تامین مالی این قوه بر عهده قوه مجریه است.
حجت الاسلام‌جعفری در خصوص تکمیل طرح های نیمه کاره دادگستری استان تصریح کرد: در این رابطه اقدام های خوبی صورت گرفته تلاش داریم با پیگیری های مستمر و تغییر نگاه مسوولان کشور که استان اصفهان را استانی برخوردار می دانند ، محرومیت های حقیقی از جمله اینکه از شانزده مرکز قضایی اصفهان چهارده مرکز استیجاری است را بر طرف کنیم.
وی به موضوع برخورد قاطع با فساد در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مبارزه بافساد در این قوه باسرعت و قاطعیت در حال انجام بوده،عزم جدی قوه قضائیه مبارزه بافساد است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان‌ اضافه کرد: فساد همیشه مالی نیست ممکن است فرهنگی، کشف حجاب، سیاسی و غیره باشد که همه باید کمک کنند و رئیس قوه قضائیه بارها به صراحت به ضابطین دستور برخورد با هرگونه فساد را داده،نباید فرصت مسوولیت را از دست بدهیم.
حجت الاسلام جعفری در پایان با محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در غزه افزود:شرایطی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه ایجاد کرده در طول تاریخ بی سابقه است که با کمک ارباب خودش شیطان بزرگ آمریکا و دیگر کشور های بزرگ انجام می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار