امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: سکوت جوامع بین‌المللی در برابر مظلومیت مردم غزه قابل قبول نیست.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 10 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ‌و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در ارومیه به جنگ در غزه و کشتار مردم مظلوم فلسطین اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در جنگ غزه جوامع بین المللی سکوت کرده در حال تماشا هستند و هیچ اقدامی برای دفاع از مردم مظلوم غزه انجام نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی  در ادامه گفت: کشتار هزاران کودک بی‌گناه و حمله به بیمارستانها و مکان‌های امن نشان توسط رژیم منفور صهیونیستی عمق فاجعه انسانی و ددمنشی این رژیم منحوس را نشان می دهد.

وی افزود: انسان‌های مظلوم در این جنگ جان خود را ازدست می دهند  و جوامع بین المللی حتی از انتشار یک بیانیه و محکومیت این حرکت غیرانسانی امتناع ورزیده اند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مردم فلسطین با دستور دین در برابر ظلم ایستادگی و از خود دفاع می‌کنند اما متاسفانه برخی‌ها در حال توجیه ایستادگی غزه هستند و بدون آگاهی جنگ اسرائیل و غزه را قضاوت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنانش گفت : ۲۱ آبان سالروز شهادت سردار تهرانی مقدم است که این سردار گرانقدر در راه حفظ دین و اسلام به شهادت رسیدند و شخصیت برجسته ای داشتند که تمام عمر خود را صرف حل مشکلات مردم کرد و مسئولان نیز باید با الگو گرفتن از این شهید، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم بکار گیرند و همچنین  مقام معظم رهبری نیز از سردار تهرانی مقدم به عنوان یک انسان با عظمت و پارسا یاد کرده‌اند.

 

وی به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و عنوان کرد: ۲۴ آبان ماه سالروز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی است که ایشان فرزانه‌ای فرهیخته و عارفی کامل بودند که این روز به عنوان آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.

امام جمعه ارومیه  گفت: مسئله کتاب و کتابخوانی در جامعه اهمیت بسیار والایی دارد و خداوند در کتاب قرآن کریم به قلم و نوشتن قسم خورده است.

او با اشاره به اینکه دین اسلام دین علم و آگاهی است و کتاب معجزه پیامبر گرامی اسلام است، افزود: کتابخوانی و مطالعه یکی از ارکان های دین است و ما نباید از فرهنگ دین عقب بمانیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: باید زمان بیشتری برای مطالعه و کسب علم و آگاهی اختصاص دهیم و خانواده ها نیز نقش مهمی در این زمینه دارند.

برچسب ها: ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار