رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: ۳۷۹ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان از مجموع ۵۲۳ نفر افراد ثبت‌نام شده، تایید صلاحیت شدند، صلاحیت ۲۵ نفر رد شد، ۱۱۳ نفر عدم احراز هویت داشتند و ۶ نفر نیز انصراف دادند.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 11 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری افزود: کار بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی به اتمام رسید و امروز آخرین روزی است که باید نتیجه بررسی‌ها را به داوطلبان و هیئت نظارت بر انتخابات اعلام کنند.
وی بیان کرد: نتایج به اکثر داوطلبان و هیئت نظارت بر انتخابات اعلام شده و داوطلبانی که به نتیجه اعتراض دارند می‌توانند از فردا به مدت چهار روز اعتراض خود را از طریق سامانه داوطلب، میز خدمت شورای نگهبان اعلام کنند.
او گفت: فرآیند بررسی مجدد مدارک و صلاحیت این افراد در هیئت نظارت انجام می‌شود و بعد از مدت مشخصی بر اساس قانون به آن‌ها اعلام خواهد شد و اگر داوطلبی دوباره اعتراض داشته باشد از طریق هیئت مرکزی نظارت در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: داوطلبانی که احتیاج دارند علت رد صلاحیت و یا عدم احراز را بدانند می‌توانند به صورت مکتوب با فرمانداری‌ها مکاتبه کنند و فرمانداری هم به صورت مکتوب نتیجه را به آنها اعلام می‌کند.
نظری با بیان آخرین زمان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری مرکز استان، قم و ستاد انتخابات تهران گفت: داوطلبان باید تأییدیه سطح چهار را از سه حوزه قم، اصفهان و خراسان دریافت کنند تا علاوه بر تکمیل پرسشنامه ثبت نام خود را نهایی کنند.
او افزود: در حوزه اراک، کمیجان و خنداب از مجموع ۱۷۶ داوطلب ۱۶۱ نفر تأیید صلاحیت، ۷ نفر عدم تأیید صلاحیت، ۳ نفر عدم احراز شدند و ۵ نفر هم انصراف دادند.
نظری گفت: در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان از مجموع ۹۷ داوطلب تعداد ۸۵ نفر تأیید صلاحیت، ۳ نفر عدم تأیید صلاحیت و ۹ نفر عدم احراز داشتند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در شهرستان خمین از ۶۲ داوطلب ۲۴ نفر تأیید صلاحیت و ۳ نفر عدم تأیید صلاحیت و ۳۵ نفر عدم احراز شدند.
نظری افزود: موضوع عدم احراز مربوط به نقص بعضی مدارک و تناقض در پرسشنامه و بارگزاری‌ها است که در هیئت نظارت بر انتخابات بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
او گفت: در ساوه و زرندیه از مجموع ۸۶ داوطلب ۵۰ نفر تأیید صلاحیت،۲ نفر عدم تأیید صلاحیت و ۳۳ نفر عدم احراز و یک نفر هم انصراف خود را به فرمانداری اعلام کرده است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: در شهرستان شازند از مجموع ۶۵ داوطلب ۴۰ داوطلب تأیید صلاحیت، ۲ نفر عدم تأیید صلاحیت و ۲۳ نفر عدم احراز داشتند و حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از ۳۷ داوطلب ۱۹ داوطلب تأیید صلاحیت، ۸ نفر عدم تأیید صلاحیت، ۱۰ نفر عدم احراز داشتند.
نظری در انتها اعلام کرد: در استان مرکزی تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها ۳۷۹ نفر، عدم تأیید صلاحیت ۲۵ نفر، عدم احراز ۱۱۳ نفر بودند و ۶ نفر هم انصراف دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار