معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از آغاز برداشت گوجه پاییزه در مزارع استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 12 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برداشت پاییزه و خارج از فصل گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر در منطقه تنگ ارم و بوشکان آغاز شده و پیش بینی می‌شود از سطح یک هزار هکتار گوجه‌فرنگی پاییزه بیش از ۵۲ هزارتن محصول تولید و روانه بازار گردد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کل سطح گوجه فرنگی استان قریب به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار می‌باشد که با توجه به اجرای الگوی کشت در کل استان و پیگیری‌ها و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی و برگزاری کارگروه‌های مرتبط با همکاری فرمانداران و بخش داران محترم در تک تک شهرستان‌های مدنظر، سطح زیر کشت از ۱۱ هزار و ۴۰۰ هکتار سال گذشته، یک هزار و ۲۰۰ هکتار کاهش یافته و به ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار تقلیل یافته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود.

توکلی افزود: گوجه‌فرنگی فضای باز استان بوشهر به صورت تولید خارج از فصل بوده و پیش بینی می‌شود در کشت پاییزه باسطح هزار هکتار ۵۲ هزار تن گوجه فرنگی، کشت زمستانه از سطح ۹ هزار هکتار مقدار ۴۹۵ هزار تن و از ۲۰۰ هکتار بهاره بالغ بر ۱۰ هزارتن در مجموع قریب ۵۶۰ هزارتن برداشت خواهد شد.

توکلی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در استان شامل برنتا، کارون، متین، بریویو، باسیمو، بدرو، افرا و... می‌باشد که صد درصد مزارع از طریق کشت نشایی انجام شده و همچنین آبیاری همه مزارع در استان توسط روش‌های نوین آبیاری (آبیاری تیپ) صورت می‌پذیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: پیش بینی می‌شود از مجموع ۵۶۰ هزارتن محصول تولیدی، مقدار ۲۶۰ هزارتن به صورت تازه خوری، ۱۲۰ هزارتن برای مصارف صنایع تبدیلی فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی و فرآورده‌های جانبی مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول تولیدی هم به کشور‌های همسایه و مقاصد داخلی و خارجی دیگر در راستای ارز آوری صادر شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار