مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: در راستای رفع کمبود سالن ورزش‌های رزمی، امکان تغییر کاربری سالن‌های ورزشی توپی بلااستفاده در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 14 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، قاسمعلی برزمینی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند سالن از جمله در شهر‌های گرگان، آزادشهر، خان‌ببین، گالیکش و بندرگز را تغییر کاربری ورزشی دادیم.

وی افزود: در هر شهرستانی که با موافقت فرماندار تصمیم به چنین اقدامی داشته باشند، با درخواست آنان موافقت خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: براساس بخشنامه‌ای که از اردیبهشت سال جاری ابلاغ شده، سالن‌های ورزشی که اجاره ماهانه آن‌ها کمتر از یک میلیارد ریال برآورد شده را می‌توانیم به هیات‌های تخصصی ورزشی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد سالن‌های ورزشی شهر‌ها در اختیار هیات‌های ورزشی و در روستا‌ها در اختیار دهیاران قرار داده شده است.

برزمینی گفت: اداره کل ورزش و جوانان گلستان ۲۲۰ سالن ورزشی به صورت دولتی در اختیار و مالکیت خود دارد، اما از آنجایی که این تعداد اماکن ورزشی پاسخگوی نیاز تیم‌ها و هیات‌های وررشی نیست، براساس مصوبه جلسه اخیر شورای تربیت بدنی و ورزش استان با ریاست استاندار، مصوب شد که سالن‌های ورزشی ادارات که روزانه پنج ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنا به درخواست هیات‌های وررشی در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

وی ادامه داد: ذر در این زمینه تعدادی از ادارات همکاری خوبی داشتد و بخشی از نیاز استان مرتفع شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: همچنین در آن جلسه مصوب شد یک سالن ورزشی سه طبقه در مرکز استان احداث و هر طبقه در اختیار هیات‌های تکواندو، کبدی و جودو گذاشته شود.

وی افزود: موافقت‌نامه اولیه احداث این سالن که پیش‌بینی اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی برای آن شده را اخذ کردیم و برای سال اول مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اختصاص دادیم که عملیات اجرایی این پروژه تا ۲ ماه دیگر آغاز خواهد شد.

برزمینی گفت: دولت سیزدهم به علت بر زمین ماندن پروژه‌های متعدد از دولت‌های گذشته بنا نداشت تا پروژه جدید را آغاز کند، اما به علت احساس نیاز اساسی در گرگان، احداث این سالن مورد موافقت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در گلستان ۱۱۰ پروژه ورزشی نیمه تمام داشتیم که با سه برابر شدن اعتبارات عمرانی حوزه ورزش این استان در دولت سیزدهم تاکنون ۲۰ پروژه افتتاح شده، ۱۰ پروژه همزمان با سفر رییس جمهور به گلستان افتتاح خواهد شد و کار ۳۰ پروژه دیگر تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: ورزشکاران این استان سال گذشته ۶۵ مدال آسیایی و جهانی کسب کردند و براساس توافقی که با هیات‌های ورزشی گلستان انجام شد، اداره کل با همکاری استانداری از همه آن مدال‌آوران تجلیل کرد.

وی افزود: البته تجلیل از مدال‌آوران مسابقات قهرمانی کشور برعهده هیات‌های ورزشی استان گذاشته شده است.

برزمینی گفت: ورزشکاران گلستانی به همراه ملی‌پوشان این استان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۷۰ مدال آسیایی، جهانی و پاراآسیایی کسب کردند که قرار است مراسم تجلیل از این مدال‌آوران دوم آذر ماه سال جاری با حضور وزیر ورزش و جوانان یا یکی از معاونین وزارتی برگزار شود.

وی همچنین به جذب و فراهم شدن شرایط اشتغال ورزشکاران و مدال‌آوران آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیکی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۳ نفر از این مدال‌آوران در دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل ورزش و جوانان استخدام شدند و تعدادی باقیمانده هم در حال سپری کردن مراحل اداری استخدام خود هستند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار