مراجعه بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی اصفهان در هوای آلوده ۱۷ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 15 November 2023

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در یک هفته گذشته در پی استمرار آلودگی هوا در شهر اصفهان تعداد مراجعه سرپایی شهروندان به بیمارستان‌های تخصصی قلب و عروق و تنفسی در اصفهان افزایش یافته است.
پژمان عقدک به شهروندان توصیه کرد: در روز‌های آلوده شهروندان در حد امکان از منزل خارج نشوند و در داخل خانه تهویه مطبوع را روشن کرده و در غیر این صورت از بخور سرد استفاده کنند که مقداری به تلطیف هوا کمک کند.
وی ادامه داد: شهروندان در شرایط آلودگی هوا مایعات فراوان از جمله آب و شیر و میوه و سبزی مصرف کنند؛ میوه و سبزی خام به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در ترمیم بافت ریه می‌تواند کمک کننده باشد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهروندان لازم است که در شرایط آلودگی از ماسک‌های مخصوص از جمله ماسک N۹۵ و ماسک‌های P۱ و P۲ استفاده کنند، زیرا ماسک‌های معمولی پارچه‌ای و کاغذی هیچ کمکی به پیشگیری از آلاینده‌ها نمی‌کند.
وی افزود: اگر شهروندان علائمی پیدا کردند که نشان دهنده تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی مانند تنگی نفس، خس خس و درد قفسه سینه بود حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.
کلان شهر اصفهان از روز شنبه سیزدهم آبان تا امروز ۱۲ روز پیاپی هوای آلوده تجربه کرده و شاخص امروز صبح ۱۷۹ AQI ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار