رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم این استان در شبکه نظارتی انتخابات استان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 19 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی اظهار داشت : این افراد از اقشار مختلف مردم از قبیل معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، روحانیون، کسبه، پزشکان، بسیج، نیروهای نظامی بازنشسته و کشاورزان انتخاب و پس از گذراندن مراحل گزینشی با دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی این افراد برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه جاری آمادگی کامل دارند، ادامه داد: یک‌هزار نفر از مجموع هفت‌هزار و ۵۰۰ نفر شبکه نظارت بر انتخابات استان مرکزی به عنوان نیروهای ذخیر محسوب می‌شوند و در صورت عدم حضور افراد اصلی در فرآیند انتخابات از آنها استفاده می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: نیروهای شبکه نظارت و بازرسی انتخابات استان در طول سال در چندین همایش بصیرتی، عقیدتی و آموزشی شرکت می‌کنند و افرادی که در این فرآیندها انگیزه کافی نداشته باشند جایگزین می‌شوند.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی با بیان سنجش، آزمایش و پالایش افراد زیر نظر شبکه نظارت بر انتخابات گفت: انسان‌های آگاه و امانت‌دار برای جمع آوری آراء مردم پای صندوق‌های رای برگزیده می‌شوند.

وی افزود: در حوزه پالایش؛ افرادی که عدم همکاری با حوزه نظارت استان را دارند کنار گذاشته شده و اشخاصی که سالها به عنوان ناظر درکنار مجموعه هیات نظارت حضور مستمر دارند می‌توانند با فراگرفتن آموزش‌های لازم و گرفتن جایگاه بالاتر به عنوان ناظر مسئول، سر ناظر یا عضو هیات نظارت شهرستان یا استان ارتقاء یابند.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی اضافه کرد: بررسی صلاحیت‌ داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان مرکزی همزمان به نقاط مختلف کشور از بیست و ششم آبان‌ماه جاری آغاز شده و بر اساس قانون اگر گزارشات موثقی در مورد داوطلبی وجود داشته باشد در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات در مجموعه دادگستری استان نیز استفاده از امکانات دولتی توسط داوطلبین انتخابات را مورد بررسی داده و در صورت مشاهده و احراز قطعی در بررسی صلاحیت‌های داوطلب قید خواهد شد.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی بیان کرد: بعد از گرفتن استعلامات در طول یک‌ماه از نهادهای مختلف، دریافت شکایات و گرفتن نظر هیات نظارت استان مرکزی ،همه موارد برای تایید به هیات مرکزی نظارت ارجاع و بعد از گذشت بیست روز رای نهایی به استان ارجاع و سپس به داوطلبان ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه تایید یا عدم صلاحیت داوطلبان حداقل تا ۲۲ بهمن ماه به طول می‌انجامد، گفت: شورای نگهبان برای داوطلبان عدم احراز شده فرصتی را برای ثبت اعتراض در مهلت مقرر مشخص می کند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: زمان‌بر بودن تایید صلاحیت‌ها برای این است که حق نظام و داوطلب ضایع نشود.

حجت‌الاسلام مبارک آبادی تصریح کرد: در مجموعه شورای نگهبان و هیات نظارت افراد بر اساس وابستگی به جناح سیاسی و خط مشی فکری سنجیده نشده‌اند بلکه ملاک سنجش افراد قانون است.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات ادامه داد: وزارت اطلاعات، دادگستری، ثبت احوال، فراجا و سازمان اطلاعات سپاه مراجع ۵ گانه بررسی استعلامات داوطلبان هستند و داوطلبان با تحقیقات محلی، کاری، بررسی فعالیت‌های فضای مجازی و گزارشات مردمی تایید یا رد صلاحیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام مبارک‌آبادی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وظیفه اجرای قانون را در تمامی دوره های انتخابات به دور از ساده انگاری بر عهده دارد که اگر قانون در انتخابات رعایت شود بدون شک در حضور پرشور مردم در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان مرکزی بیان کرد: فرمانداران و روسای دفاتر نظارت در شهرستانها وظیفه دارند با هم‌فکری نقاط ضعف و قوت انتخابات گذشته را احصا کنند و از تکرار اشتباهات گذشته پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام مبارک آبادی با اشاره به جلسه مشترک فرمانداران و روسای هیات‌های نظارت شهرستان‌ها با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و استاندار مرکزی در بیت حضرت امام خمینی(ره) در خمین بیان کرد: فضایی در دفاتر نظارت و ستاد انتخابات ایجاد شده که در کنار سایه تعامل و همدلی بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار