دولت سیزدهم در کارنامه 2 ساله خود تاکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کرده است و برنامه دارد 7 هزارتخت دیگر را نیز در کنار ساخت و تکمیل ۴۰۰ بیمارستان در کشور است به این تعداد اضافه کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 19 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رئیس جمهور امروز و در مراسم افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار بر توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی در سطح کشور تأکید و اعلام کرد که «تمام تلاش دولت در جهت افزایش دسترسی مردم به حوزه سلامت است».

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد دولت سیزدهم تا امروز ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به ظرفیت بیمارستانی و درمانی کشور افزوده و بهره برداری از هفت هزار تخت دیگر را نیز در دستور کار دارد.

همچنین در این مدت ۲ هزار خانه بهداشت افتتاح شده و ۲ هزار خانه بهداشت دیگر نیز در حال تکمیل و رسیدن به نقطه افتتاح است.

تا امروز نزدیک به ۶۰ مرکز ناباروری در کشور احداث شده و روند تولید داخلی دارو به مرز ۹۹ درصد رسیده است.





اینفوگرافیک مهمترین اقدامات حوزه درمانی در دولت سیزدهم



روند افتتاح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این دولت نیز موید جهت‌گیری دولت در حوزه بهداشت و درمان به سمت این توزیع عادلانه است، در ادامه به برخی از اقدامات دولت در رابطه با ایجاد عدالت در حوزه سلامت اشاره می‌شود.

پایان انتظار ۳۴ ساله برای تکمیل بیمارستان امام خمینی شهریار

رئیس جمهور اردیبهشت ۱۴۰۱ در جریان سفر به شهریار از مشکلات و موانع تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد، امروز و همزمان با روز پرستار به این وعده جامه عمل پوشانده شد تا گام بلندی دیگر از سوی دولت در مسیر عدالت در سلامت برداشته شود.




بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) شهریار


احداث بیمارستان امام خمینی در مهرماه ۱۳۶۸ با تشکیل هیأت امنا و با حضور معتمدان و مسئولان شهرستان آغاز شد. در حال حاضر، بیمارستان و ساختمان‌های جانبی در مساحتی بالغ بر ۳۴ هزار متر مربع دایر شده و کل مساحت زمین بیمارستان ۸۷ هزار متر مربع است.

افتتاح کلان بیمارستان «غدیر»

بیمارستان «غدیر» به عنوان دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.




افتتاح کلان بیمارستان «غدیر»


عملیات اجرایی این پروژه با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسؤولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید. بیمارستان «غدیر» با ۸۲۱ تخت‌خواب در ۱۳ طبقه در روز عید غدیرخم سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

افتتاح کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)

بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات در تراز استاندارد‌های جهانی با مجموعه‌ای منحصر به فرد از نظر تعداد تخت ویژه و اتاق عمل در یک بیمارستان در ۱۸ طبقه با حضور رئیس جمهور در تهران افتتاح شد.





گفتنی است دشوارترین و مهمترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.

بیمارستان بحران یزد

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بحران استان یزد ۲۷ مهرماه امسال با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان و در مدت سه سال به بهره‌برداری رسید.




بیمارستان بحران یزد

بیمارستان امام حسین (ع) شهر فسا

بیمارستان امام حسین (ع) شهر فسا در استان فارس یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمامی است که پس از گذشت ۱۲ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با زیربنا ۱۶ هزار مترمربع در ۴ طبقه، ۱۸۴ تخت‌خوابی بوده و به ۸ بخش تخصصی و ۶ اتاق عمل مجهز شده است.




بیمارستان امام حسین (ع) شهر فسا


افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه

مرکز آموزشی درمانی امام حسین (ع) تربت حیدریه با ظرفیت ۲۷۲ تخت بیمارستانی افتتاح شد و انتظار ۱۲ ساله مردم تربت حیدریه برای افتتاح این بیمارستان در دولت سیزدهم به پایان رسید.




افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه


افتتاح بیمارستان ۵۶ تختخوابی شهید راثی شاهین دژ

طرح توسعه این بیمارستان در سال ۹۴ با زیربنای ۵ هزار و ۵۷۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان آغاز شد و ۱۰۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای تجهیزات بیمارستانی و تأمین نیروی انسانی آن هزینه شده است.




افتتاح بیمارستان ۵۶ تختخوابی شهید راثی شاهین دژ


بیمارستان شهید راثی با ۵۶ تخت در ۵ طبقه از پروژه‌های نیمه تمام سلامت بود که در بهمن ماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۳ فیروزآباد ری

این بیمارستان به وسعت ۷۷۰ متر مربع با امکانات ۶ تخت، ۲ اتاق عمل و بخش‌های جنین شناسی و آندرولوژی را افتتاح شد.




افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۳ فیروزآباد ری


افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولیعصر

بیمارستان ولیعصر و تقاطع غیرهمسطح شهرستان انار با ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.




افتتاح بیمارستان ۴۲ تختخوابی ولیعصر


افتتاح مرکز درمان ناباروری زابل

در مردادماه سال جاری و همزمان با سفر وزیر بهداشت به سیستان‌وبلوچستان، برای اولین بار در منطقه زابل مرکز درمان ناباروری افتتاح شده و به ۳ هزار زوج نابارور در حال خدمت‌رسانی است.




افتتاح مرکز درمان ناباروری زابل

افتتاح بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان

در کنار اقدامات دولت در حوزه سلامت، نهاد‌هایی مثل سپاه نیز با اقدامات خود در این حوزه، باعث کاهش رنج بیماران شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به ساخت فاز جدید بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان و افتتاح آن در شهریورماه سال جاری توسط نیروی زمینی سپاه اشاره کرد.

با بهره برداری از این فاز، تعداد تخت‌های بستری بیمارستان به ۱۲۸ تخت و ظرفیت ارائه انواع خدمات مراقبت از سلامت بیمارستانی این مرکز به بیش از ۱۳۰ هزار خدمت در ماه افزایش پیدا کرد.




افتتاح بیمارستان نبی اکرم (ص) زاهدان


در فروردین سال جاری نیز پروژه ساخت ابر بیمارستان هزار تختخوابی در مشهد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان رضوی، کار ساخت ابر بیمارستان هزار تختخوابی در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد تا ساخت پروژه‌های درمانی بزرگ در کشور ادامه‌دار باشد.

برنامه‌های دولت برای ساخت و تکمیل ۴۰۰ بیمارستان در کشور

بر اساس اعلام سایت اطلاع‌رسانی دولت، از ۱۵۰ هزار تخت موجود در بیمارستان‌های کشور، ۱۰ درصد آن در دولت سیزدهم انجام شده است و ۷ هزار تخت جدید بیمارستانی تا پایان سال در کشور نیز راه اندازی می‌شود که در مجموع تا پایان امسال به عدد ۲۲ هزار تخت بیمارستانی در دولت خواهیم رسید. برنامه دولت ساخت و تکمیل ۴۰۰ بیمارستان در کشور است که تا پایان سال آینده تعداد قابل‌توجهی از این بیمارستان‌ها بهره برداری شود.




افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار


طبق این گزارش، در حال حاضر ۷۹ پروژه مهم درمانی در کشور در حال ساخت است. این پروژه‌ها شامل بیمارستان‌های ۳۲ تا ۵۰۰ تختخوابی است البته در دولت مردمی، بین ۸ تا ۱۰ بیمارستان یک هزار تختخوابی در دست ساخت است که طرح‌های مطالعاتی و حتی عملیات اجرایی برخی از آن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است که در برخی شهر‌ها مانند تبریز، اردبیل و مازندران عملیات اجرایی آن آغاز شده و در تهران، شیراز، همدان و خوزستان، بیمارستان‌های یک هزار تختخوابی پیش بینی شده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار