مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان شعبه استان کرمانشاه گفت: اهدا عضو بدن یکی از پرسنل کادر درمان کرمانشاه به سه نفر جانی دوباره بخشید.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 20 November 2023

جان بخشیدن به سه نفر با اهدا عضو یکی از پرسنل کادر درمان در کرمانشاهحسن مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: جانبخش «شهناز یزدانی» از پرسنل کادر درمان بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری و پس از اینکه تلاش‌های کادر پزشکی در درمان به نتیجه نرسید تیم پزشکی مرگ مغزی را تأیید کردند.

وی افزود: به دنبال آن خانواده بیمار با وجود شرایط روحی نامساعد تصمیم بزرگی گرفتند و این خانواده ایثارگر با اعلام رضایت نسبت به اهدا کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند نامش را جاودانه و زمینه حیات و زندگی دوباره به سه نفر از هموطنان را فراهم کردند.

مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان کرمانشاه تصریح کرد: روزانه هفت تازه نفر از بیماران نیازمند در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند و این در حالیست که فقط یک چهارم افراد مرگ مغزی کار اهدا عضوشان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: سایرین به علت عدم رضایت خانواده‌ها فوت می‌کنند لذا این مسئوليت اجتماعی همه را سنگین می‌کند و می‌توان با فرهنگ سازی و آگاهی سازی جامعه نسبت به این امر مهم و حیات بخش فرصت حیات را به دیگران هدیه کنیم.

مرادی در پایان افزود: همه می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۴۳۲ با وارد کردن کد ملی کارت اهدا عضو یا سفیر اهدا عضو دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار