امام جمعه بجنورد گفت: امروز هیچ‌کس نباید نسبت به فلسطین و غزه که پاره تن جهان اسلام هستند بی توجه باشد.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 21 November 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی صبح امروز در همایش سراسری ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید در مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: تکلیف جامعه علمی و فرهیخته بسیجی، ضرورت فهم مسئولیت پذیری است، زیرا همه ما نسبت به جامعه مسئول هستیم، اما کسی که دانش و جایگاه والاتری داشته باشد، مسئولیتش نیز بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر یک عضو هیأت علمی فقط به فکر بالا بردن جایگاه شخصی خود باشد و خارج از وقت اداری به دنبال حل مشکلات نباشد، در واقع جامعه انسانیت تنزل پیدا می‌کند، زیرا جامعه هیأت علمی و دانشگاهیان باید فراتر از این موضوع باشند و نسبت به رشد علمی و نیازمندی جامعه احساس مسئولیت کنند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: نکته قابل توجه بعدی این است که جامعه علمی و دانشگاهی باید درد جامعه را حس کنند و نسبت به مشکلات جامعه دغدغه‌مند باشند و اگر فسادی در جامعه دیده می‌شود احساس نگرانی کنند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: همچنین نکته قابل توجه بعدی این است که اساتید دانشگاهی علاوه بر مباحث علمی، باید به مباحث فرهنگی دانشجویان توجه داشته باشند و نسبت به ادب، اخلاق، فرهنگ و پوشش آن‌ها احساس مسئولیت داشته باشند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: امروز نباید نسبت به حوادث بی تفاوت باشیم، زیرا بخشی از پاره تن جهان اسلام، غزه است که نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

وی اضافه کرد: غزه به گونه‌ای حقیقت دولت‌ها و حکومت‌ها را آشکار کرد و در واقع شبیه حادثه کربلا است، زیرا در آنجا هم تمام جنایت‌هایی که می‌توانستند مرتکب شوند، انجام دادند.

حجت الاسلام نوری افزود: از جنگ غزه ۴۵ روز بیشتر نگذشته، اما در این مدت نزدیک به ۱۲ هزار نفر به شهادت رسیدند و سه هزار نفر زیر آوار مانده اند که نیمی از شهدا شامل ۵ هزار و ۵۰۰ شهید کودک بودند.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ به خوبی حقیقت باطن آمریکا و صهیونیست نمایان شده است، گفت: آن‌هایی که دم از کشور‌های انگلیس، آمریکا و فرانسه می‌زدند باید بدانند که این کشور‌ها زمانی که برایشان مقدور باشد از هیچ جنایتی دریغ نخواهند کرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار