معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: این استان بالغ بر ۳۰۰ تشکل و سازمان مردم نهاد حوزه جوانان دارد که در موضوعات مختلف همچون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 19 November 2023

به گفته فرهاد کریمی دو سوم سمن‌های استان اصفهان فعالند و یک سوم باقی مانده یا فعالیتی ندارند و یا عملکردشان کم است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نظرات جوانان و نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم سازی از رویکردهای دولت سیزدهم است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا بسیاری از معاونان، مدیران میانی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی را جوانان تشکیل می‌دهند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: رویداد ملی نوآوری مشارکت‌های اجتماعی(نما) بر اساس همین رویکرد دولت برگزار شده است و مرحله پایانی آن ۲۹ آبان تا دوم آذر به میزبانی اصفهان و در محل سالن فیروزه دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه در مراسم اختتامیه میزبان ۵۲ نفر از نخبگان و مبدعان طرح های جدید و نوآور خواهیم بود، تصریح کرد: ایده پردازی در مشارکت اجتماعی، نوآوری در مشارکت‌ اجتماعی و مِنتورینگ(هدایت) و استیج ارائه موضوعات سه روزه این رخداد فرهنگی اجتماعی را شامل می شود و قرار است ۱۵ طرح ارائه شده نهایی از بین ۴۲۳ طرح اولیه و سپس ۷۴ طرح منتخب که از سوی تشکل‌های جوانان و نخبگان شده است مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طرح های منتخب برای پیاده سازی به بالاترین نهادهای اجرایی کشور ارائه خواهد شد، افزود: هدف از اجرای این رویداد افزایش مشارکت جوانان در حکمرانی کشور است و سعی شده برخورداری از نظرات جوانان از حالت شعاری خارج شده و بیشتر دیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار