رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: توزیع نامتقارن پزشک در کشور باید اصلاح شود در غیر اینصورت افزایش پزشکان در کانال نامتقارن می‌ماند یا در کلان شهرها ساکن و یا از کشور خارج می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 25 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر محمد رییس زاده روز شنبه در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین، افزود: فقط ظرفیت اسمی و کاغذی رشته پزشکی افزایش یافته اما زیرساخت‌های مراکز آموزشی مانند آزمایشگاه، تخت، جسد تشریح و حتی میز افزایش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: فدا کردن کیفیت به بهانه کمیت، سلامت و جان مردم را به خاطر می اندازد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مسائل جامعه پزشکی باید ریشه یابی و بررسی شود و کمبودها با نظر وزارت بهداشت در یک برنامه کارشناسی شده، رشد منطقی پیدا کند.

رییس زاده با اشاره به رشد ۱۲ برابری پزشک در طول ۴۰ سال اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۷ هزار نفر پزشک در کشور به مردم خدمات پزشکی ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: پزشک زنان در این بازه زمانی رشد ۳۰ برابری داشته و هم اکنون ۲۱ هزار پزشک متخصص زنان در کشور فعالیت دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به افزایش کمی حوزه پزشکی، افزود: پزشکی ایران در دنیا زبانزد است و این مهم نشان دهنده افزایش کیفیت این حوزه است.

رییس زاده تاکید کرد: جامعه پزشکی با روحیه و نشاط به مردم خدمت می‌کند و به دنبال حل درد دردمندان است و ورود غیرمسئولانه به تولیت حوزه سلامت و عدم تمکین قوانین بالادستی توسط برخی نهادها، از جمله کم لطفی‌ها به جامعه پزشکی است.

وی عنوان کرد: خمین به دلیل زادگاه امام راحل ،شهر استثنایی در دنیا است و مشکلات جامعه پزشکی این شهرستان از نزدیک بررسی و انتظارات این قشر در نشست با مسئولان مطرح شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد پزشکان پاکدست هستند و نظام سلامت ما الگوهای موفقی ارایه کرده است و باید تفکرات منفی نسبت به جامعه پزشکی تغییر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار