جانشین بسیج اساتید استان مرکزی از ارسال ۳۸۷ اثر به جشنواره شهید چمران در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 02 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،به نقل از سپاه روح الله ،محمدعلی آقامحمدی در این باره افزود: تعیین کمیته‌های علمی و اجرایی و شروع به کار این جشنواره همزمان با هفته بسیج رقم خورد و اساتید محصولات علمی خود را به این جشنواره ارسال کردند که باتوجه به آثار دریافتی استقبال خوبی از آن شده است.

وی با بیان اینکه یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج این است که بتواند در مسیر جهاد علمی و مجاهدت عالمانه گام‌های استواری بردارد، گفت: بسیج اساتید یک تشکل گسترده و فراگیر علمی و یک شبکه متخصص، متعهد و مجاهد است که بی‌شک در عرصه جهاد علمی می‌تواند سهم مهمی داشته باشد.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی، تحقق جهاد تبیین را از دیگر ماموریت‌های بسیج اساتید عنوان و تصریح کرد: در این راستا همزمان با هفته بسیج، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و بازدید از واحدهای تولیدی در سطح استان و کشور برگزار شد.

آقامحمدی به تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازمان بسیج اساتید استان مرکزی پرداخت و گفت: مهم‌ترین برنامه اجرایی در این هفته برگزاری جلسات جهاد تبیین در مساجد و دانشگاه‌ها بوده است.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که باید توسط اساتید در شرایط کنونی جامعه انجام شود، پاسخ به شبهات ذهنی دانشجویان است که جلسات جهاد تبیین با این نگاه در سطح دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان برگزار شده است.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید متعهد و توانمند، جلساتی را نیز در سطح مساجد استان برگزار کردیم و تلاش کردیم تا از ظرفیت مساجد به عنوان یک پایگاه تبلیغی و فرهنگی بهره بگیریم.

آقامحمدی برگزاری حلقه های صالحین در دانشگاه‌ها با موضوع حجاب و عفاف، جهاد تبیین، معنویت و آخرت‌گرایی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج اعلام کرد و گفت: جامعه هدف در این بخش اساتید دانشگاه‌های استان بود.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی شاخص‌ترین برنامه اجرایی سازمان بسیج اساتید در هفته بسیج را نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با سخنرانی رئیس قوه قضائیه عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌های ساوه، دلیجان، اراک و تفرش در این نشست حاضر شدند و هر یک از این دانشگاه‌ها در کنار این نشست برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده و اجرایی کردند.

آقامحمدی یادآور شد: شکل‌گیری هسته‌های چهارگانه علمی گفتمان‌ساز، توانمندساز دانشی و فناور مسئله محور در تعدادی از کانون‌های استان شکل گرفت. این هسته‌ها بهترین فرصت برای شکل‌گیری ارتباط استاد و دانشجو و افزایش تعامل آن‌هاست، چون طرفین هم به صورت مستمر با یکدیگر در ارتباط هستند و هم خروجی مطلوب علمی، باعث ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌شود.

جانشین بسیج اساتید استان مرکزی ارائه طرحی برای مسئله سرمایه اجتماعی با محوریت امیدآفرینی و ایجاد اعتماد عمومی به مجمع عمومی بسیجیان استان را از دیگر اقدامات اجرایی در هفته بسیج عنوان و خاطرنشان کرد: همزمان با هفته بسیج گلباران قبور شهدا و شهدای گمنام دانشگاه‌ها نیز با حضور اساتید و دانشجویان انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار