دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: در هشت ماهه اول امسال حدود هزار نفر معتاد متجاهر گلستانی جمع‌آوری و ساماندهی شدند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 04 December 2023

به گزارش تابناک گلستان‌، مهدی طالبی اظهارکرد: مراکز ماده ۱۶ نگهداری از معتادان در استان گلستان از ظرفیت ۱۰۰ نفر به ظرفیت ۱۴۵ نفر رسیده است که با تکمیل و راه‌اندازی دو مرکز دیگر در گنبدکاووس و توسعه توسکستان شاهد افزایش ۱۰ برابری ظرفیت مراکز ماده ۱۶ در گلستان خواهیم بود و این مراکز ظرفیت نگهداری حدود هزار نفر را خواهند داشت.

وی با اشاره به همکاری خوب ارگان‌های مرتبط به ویژه شهرداری گنبدکاووس و گرگان تصریح کرد: تاکنون شهرداران به وظایف خود عمل کردند و انتظار می‌رود مانند استان‌های دیگر کشور مانند راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ "حسن‌آباد" مشهد مقدس، نیکوکاران در این حوزه پای کار آمده و نهایت همکاری را داشته‌باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان خاطرنشان‌کرد: جمع‌آوری، ساماندهی و درمان اعتیاد معتادان در قالب تبصره دو ماده ۱۶ و ماده ۱۶ در استان در حال پیگیری است و در هشت ماه اول امسال حدود هزار نفر از این معتادان جمع‌آوری و ساماندهی شدند که این امر در کاهش جرائم در سطح استان تاثیر بسزایی داشته‌است.

وی ادامه داد: معتادان متجاهر حوزه اجتماعی، امنیت و ویترین جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و آسیب‌های زیادی را به این حوزه وارد می‌کنند که با جمع‌آوری آنها، ویترین جامعه ترمیم یافته و امنیت اجتماعی در جامعه ارتقاء پیدا می‌کند.

طالبی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با موادمخدر و ایجاد زیرساخت‌های لازم آن نیاز به همکاری خیرین و نیکوکاران است، گفت: این حوزه نیز مانند دیگر حوزه‌ها نیازمند ورود نیکوکاران است تا بتوانیم با ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهر‌های استان گلستان، شاهد کاهش جرائم در منطقه باشیم.

وی بیان‌کرد: اغلب معتادان متجاهر جرائم مختلف مرتکب می‌شوند که سرقت مهمترین آن‌ها است، با جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان می‌توانیم به سطح قابل توجهی از پاکسازی محیط برسیم.

*اجرای طرح یاریگران زندگی در ۳۰۰ روستای گلستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان ابرازکرد: طرح یاریگران زندگی در روستا در ۳۰۰ روستای استان گلستان اجرا شده‌است و فرماتداران شهرستان‌های استان گلستان می‌بایست در این روستاها، ۳۰۰ کانون یاریگران را راه‌اندازی و فعال کنند.

وی افزود: پویاسازی این کانون‌ها، انجام مداخلات پیشگیری در فضای روستا، تبلیغات و ارائه شعار پیشگیرانه از اعتیاد و دیگر موضوعات از برنامه‌های این کانون است.

طالبی طرح یاریگران زندگی در روستا را یک برنامه روستاپایه و روستامحور برشمرد و ابراز کرد: این برنامه روستاپایه، روستامحور، مردم‌پایه و مردم محور است و بیشترین گفتمان آن با موضوع مبارزه با موارد مخدر با رویکرد شناخت از محیط خواهد بود.

وی یادآور شد: اعضای کانون یاریگران زندگی در روستا‌ها می‌بایست نسبت به محیط خود شناخت داشته و تهدیدات مواد مخدر در محیط را بشناسند و با توجه به ظرفیت دستگاه‌ها، نظام مسائل روستا‌ها را تهیه کرده و از ظرفیت دستگاه‌ها و نقش آنها، مسائل را مرتفع سازند.

برچسب ها: گلستان‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار