عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز می‌بینیم همان کسانی که ادعای تمدن و دموکراسی را دارند نه تنها رفتار رژیم اسرائیل را محکوم نمی‌کنند، بلکه به‌صراحت از اسرائیل حمایت مالی ۱۴ میلیارد دلاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ 04 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سعید جلیلی عصر امروز در همایش بررسی مسائل روز ایران و جهان که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تحلیل درستی از موضوعات داشته باشیم، اظهارکرد: برای تحلیل درست از مسائل باید توصیف مناسبی داشت، تا بعد از آن بتوان تجویز مناسبی را ارائه کرد.

وی افزود: جامعه دانشجویی باید نگاه دقیق و علمی به موضوعات داشته باشد، و زمانی که موضوع را شناخت و درک کرد، باید رسالت و نقش خود را ایفا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه دانشگاه و به ویژه دانشجو به تعبیر شهید بهشتی باید بتواند موذن جامعه باشد، گفت: دانشگاه و دانشجو باید بداند چه زنگ‌هایی را به صدا در آورد و روند پدیده‌ها چیست و او در مقطع چه کاری باید انجام دهد.

جلیلی، با اشاره به روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان بعد از کودتای سال ۱۳۳۲ صحنه را شناخت و پدیده‌ها را دید، در چند دهه اخیر هم دانشجویان به موقع موضوع را شناخته و نقش خود را فهمیده است.

وی خاطر نشان کرد: در یک جامعه پویا و فعال اگر همه باید نقش خود را ایفا کنند، اما انتظارات از دانشجو مضاعف است.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی اگر در برخی مقاطع تأمل دقیق و جدی روی یک پدیده داشته باشیم، آن پدیده می‌تواند در صحنه اجتماع و سیاست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی یک نقطه عطف و تاثیر گذار باشد.

جلیلی به جریان طوفان الاقصی ورود کرد و گفت: ظرف دو ماه گذشته جهان معاصر با پدیده کودک کشی و بمباران بیمارستان‌ها مواجه است.

وی بیان کرد: فرق این پدیده با دیگر پدیده‌ها از جمله حمله مغول‌ها این است که آن‌ها ادعای تمدن نداشتند، اما امروز می‌بینیم همان کسانی که ادعای تمدن و دموکراسی را دارند نه تنها رفتار رژیم اسرائیل را محکوم نمی‌کنند، بلکه به‌صراحت از اسرائیل حمایت مالی ۱۴ میلیارد دلاری می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی به موضع گیری سران استکبار در خصوص اتفاقات سال گذشته در ایران و اشک تمساح ریختن آن‌ها اشاره کرد و گفت: همین افراد امروز نه تنها حمله موشک به بیمارستان را محکوم نمی‌کنند بلکه با سران اسراییل عکس یادگاری می‌گیرند.

وی گفت: همان افرادی که شعار دموکراسی و آزادی را مطرح می‌کنند، در مقابل بدترین حملات به ملتی که در محاصره است، قطعنامه‌ای علیه این حرکت صادر نمی‌کنند، چون از نظر آن‌ها رژیم صهیونسیت یک رژیم دموکرات است و حماس حقی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: صدراعظم آلمان که سال گذشته اشک‌تمساح برای حادثه‌ای در ایران می‌ریخت، حالا بیان می‌کند که رفتار رژیم صهیونیستی قابل‌توجیه است، چون ساختار اسرائیل دموکراتیک است.

وی با بیان اینکه رؤسای جمهور آمریکا در دهه‌های مختلف تا امروز رژیم صهیونیستی را نمونۀ درخشان دموکراسی معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: جالب است برخی مدعیان اندیشه‌ورزی مانند «هابرماس» با سه نفر دیگر در ارائه یک یادداشت با عنوان «همبستگی با رژیم صهیونیستی» به صراحت می‌گوید: «رفتار این رژیم مبتنی بر اصولی قابل‌توجیه است و این رفتار را نمی‌توان نسل‌کشی دانست».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بند یک و دوم NPT به‌صراحت بیان شده است که چند قدرت جهان حق داشتن سلاح هسته‌ای را دارند، اما بقیۀ کشور‌ها اگر بخواهند از انرژی هسته‌ای به‌صورت صلح‌آمیز استفاده کنند، باید دارای شرایطی طبق نظر آنان باشند.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این پرسش که چرا به هویت و سرزمین ملت‌های آزاده و مستقل هجمه وارد می‌شود، توضیح داد: رژیم صهیونیستی مصداق بارز این استکبار است و مستکبران باید حق وتو و استفاده از بدترین سلاح‌ها را داشته باشند، چون مدعی قدرت هستند.

وی گفت: مدعیان حقوق بشر در سال ۱۳۶۶ سلاح هسته‌ای را در اختیار عروسکی مانند صدام قرار دادند و او سردشت را در روز روشن بمباران شیمیایی کرد، همین مدعیان حقوق بشر آن روز هم حتی یک بیانیه علیه محکومیت اقدام صدام صادر نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مستکبران مدعی رهبری جهان در صدسال آینده هستند، اظهارکرد: اگر ملتی در برابر مناسبات غلط آن‌ها و نظم جهانی بایستد، او را محکوم می‌کنند، اما جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کنند.

جلیلی با تأکید به اینکه هر خیزشی که مناسبات جهانی استکبار را نپذیرد با مخالفت مستکبران روبه‌رو می‌شود، گفت: آنان نمی‌توانند بپذیرند که کسانی نظام سلطه را قبول نداشته باشند و می‌خواهند هویت پوشالی و حیثیت دروغین خود را مخفی کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار