وزیر ارشاد گفت:به منظور بهبود فضای فرهنگی و ایجاد شرایط برای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگ مصوب شده پنج درصد بودجه دانشگاه‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۱۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 07 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمدمهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: روحیه پرسشگری دانشجویان و مطالبه علمی موضوعات توسط دانشگاهیان می‌تواند شناسایی و حل مشکلات را سرعت دهد.

اسماعیلی گفت: به منظور بهبود فضای فرهنگی و ایجاد شرایط برای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگ مصوب شده پنج درصد بودجه دانشگاه‌ها به حوزه فرهنگ اختصاص یابد و برای فعال شدن انجمن‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف کشور بودجه سرانه مستقیم با نظارت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کشور پرداخت و گفت: مرز‌های فرهنگی ایران اسلامی وسعتی به اندازه دنیا دارد و هنر و فرهنگ ایرانی در جای جای دنیا خودمایی می‌کند.

اسماعیلی مفاخر و مشاهیر استان مرکزی را ستارگان فروزان آسمان علم و فرهنگ ایران دانست و گفت: برای تولید آثار سینمایی، نمایشی و محتوای فرهنگی و هنری با رویکرد و موضوع مفاخر و مشاهیر استان برنامه ریزی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیشرفت ۹۳ درصدی مجتمع فرهنگی استان در اراک خبر داد و گفت: این مجتمع فرهنگی خرداد ماه سال آینده به افتتاح می‌شود و محل مناسبی برای حضور هنرمندان و ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان مرکزی خواهد بود.

 

در این جلسه تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان سؤالات، نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری واجتماعی نظیر امر به معروف، فقدان سینما در اراک، افزایش قیمت کتاب، توزیع ناعادلانه امکانات فرهنگی، لباس و پوشش اسلامی ایرانی را مطرح کرده و اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سؤالات دانشجویان جواب داد.

در ادامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز اصحاب هنر و رسانه استان با نام ماهور افتتاح شد.

این مرکز در زمینی به وسعت ۶۷۲ متر در پنج طبقه و زیربنای ۱۸۰۰ متر احداث شده و محل آموزش، استقرار هسته‌های فناور رسانه‌ای و باشگاه فکری هنر و رسانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار