امام جمعه سمنان گفت: مطالبه‌گری دانشجویان امر بسیار مهمی است و مسؤولان باید به مطالبات دانشجویان توجه کنند.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ 08 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) این شهر اقامه شد، با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو اظهار کرد: اینکه مسؤولان به مناسبت روز دانشجو، در دانشگاه‌های مختلف کشور و استان سمنان حضور می‌یابند و در جریان مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان قرار می‌گیرند، امری بسیار ارزنده و مطلوب است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نقش مهمی در تحولات مختلف اجتماعی بر عهده دارند و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز این نقش را به‌خوبی ایفا کردند، اظهار کرد: دانشجویان امروز رسالت مهم اجتماعی مهمی بر عهده دارند و باید حوزه تأثیرگذاری خود را گسترش دهند.

امام جمعه سمنان، حوادث شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲ و شهادت چند تن از دانشجویان در راه مبارزه با استکبار جهانی را یادآوری کرد و افزود: یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای دانشجو را گرامی می‌داریم و امیدواریم همه دانشجویان امروز در مسیر آن‌ها گام بردارند.

مطیعی ادامه داد: مطالبه‌گری دانشجویان امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. دانشجویان، قشر فرهیخته جامعه محسوب می‌شوند و به پشتوانه همین فرهیختگی مطالبه‌گری می‌کنند و این ارزش دارد.

وی تصریح کرد: همه مسؤولان باید در راستای تحقق مطالبات دانشجویان گام بردارند و این مسأله بسیار مهمی است که لازم می‌نماید به آن توجه شود.

امام جمعه سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، احترام خاصی برای دانشجویان قائل هستند و این را بار‌ها نشان داده و همواره تأکید داشته‌اند تا صدای دانشجویان شنیده شود.

امام جمعه سمنان که در روز‌های اخیر از دانشگاه فرهنگیان سمنان نیز بازدید کرده بود، جدیت در مسیر تحصیل و مطالعه و توجه به تهذیب و خودسازی را عامل موفقیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی ارزش یک عالم از ۷۰ هزار عابد برتر و بالاتر است؛ چراکه عابد فقط به فکر خویش بوده؛ در حالی که عالم به فکر هدایت و نجات جامعه است.

مطیعی، جهت‌گیری سیاسی و اجتماعی و دغدغه‌مندی نسبت به نظام و رهبری را وجه تمایز دیگر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: امروز بدنه دانشجویی کشور از بصیرت و روشن‌بینی بالایی در مسائل مختلف برخوردار است؛ اما گاهی مشاهده می‌کنیم که سطح تحلیل‌های برخی افراد در محدوده داده‌های شبکه‌های اجتماعی است.

مطیعی با تأکید بر اینکه دغدغه سیاسی به معنای سیاسی‌کاری یا جناح‌بازی‌های نازل نیست، تصریح کرد: از عموم دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار می‌رود تا از قدرت تحلیل مسائل سیاسی برخوردار باشند و بتوانند مسائل و چالش‌های مختلف سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شناخت راهبرد‌ها و تاکتیک‌های دشمن یکی از مصادیق تحلیل سیاسی است، گفت: تقویت مهارت‌های فکری و تحلیلی در دوره‌های مختلف زندگی دانشجویان مفید و راهگشا خواهد بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار