امام جمعه موقت رفسنجان گفت: دانشگاه همیشه در انقلاب نقش‌آفرین بوده و امروز هم می‌تواند نقش‌آفرین باشد به شرط آنکه ملاک و معیار حرکت آن، ولی‌فقیه باشد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 08 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان در مصلی بزرگ امام خامنه‌ای، با گرامیداشت روز دانشجو، دانشگاه را پایگاه انقلاب دانست و اظهار کرد: دانشگاه همیشه در انقلاب نقش‌آفرین بوده و امروز هم می‌تواند نقش‌آفرین باشد به شرط آنکه ملاک و معیار حرکت آن، ولی‌فقیه باشد.

امام جمعه موقت رفسنجان بیان کرد: ۱۸ آذر سال ۱۳۷۰ معرفی عراق به‌عنوان شروع‌کننده جنگ موضوع مهمی است که سازمان ملل بعد از چند سال آن را پذیرفت و این نکته را اثبات می‌کند که انقلاب اسلامی ایران قدرتمند است، اما مظلوم، او در هیچ معرکه‌ای گلوله اول را شلیک نکرده و در همه موارد پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده و البته ضربت متقابل را محکم فرود آورده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی از آغاز تا به امروز نه بی‌رحم و خونریز و نه منفعل و مردد بوده، بلکه با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده است.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از واژه‌هایی که در دنیای غرب مفهوم خود را از دست داده، کلمه حقوق بشر است، ظاهرا ادعای آن را دارند، اما اگر منافع‌شان اقتضاء کند از هر حیوانی بدتر هستند و مثال آن غزه است، کودک‌کشی، بستن آب، اسارت زنان و کودکان این‌ها مصداق وحشی‌گری و ضد حقوق‌بشر است.

وی اضافه کرد: کشتن بیش از ۶ هزار کودک در غزه نشان از ضدحقوق‌بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت رفسنجان ابراز داشت: حقوق‌بشر را باید از حضرت علی (ع) آموخت که در نامه‌ای به مالک اشتر می‌فرمایند «مبادا مانند حیوان درنده به جان مردم بی‌پناه بیفتی، چراکه این مردم که در سایه حکومت تو هستند یا برادر دینی توهستند و اگر نباشند انسان که هستند».

وی در پایان سخنان خود به ۲۰ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب اشاره داشت و گفت: این شهید بزرگوار دلبسته امامین انقلاب و برای انقلاب اسلامی یک رکن بود.

مقاومت تنها راه پیروزی

حجت‌الاسلام حسن ایزدی نیز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان کوهبنان، اظهار داشت: شاهدیم که بیش از ۶ هزار کودک، طی روز‌های گذشته بدست رژیم کودک‌کش به شهادت رسیدند.

امام جمعه شهرستان کوهبنان با اشاره به جنایت آمریکایی‌ها طی چند دهه گذشته، عنوان کرد: امروز، اما جبهه مقاومت قوی‌تر از گذشته است.

وی مقاومت را راه پیروزی خواند و بیان کرد: روزی سردار سلیمانی با قاطعیت، زمان برای برچیده شدن داعش را اعلام کرد، در حال حاضر هم دشمنان شکست خوردند، در باتلاق گیر کردند و راه فرار ندارند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار