نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملکرد مدیران بر نگاه مردم جهان به اسلام و نظام تأثیرگذار است، گفت: امروز آزادیخواهان و مردم جهان به نظام مقدس جمهوری اسلامی چشم دوخته اند.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 09 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز شنبه در جلسه اخلاق مدیران در نظام اسلامی، با بیان اینکه مدیریت هنر انجام کار توسط دیگران است، اظهار کرد: برای مدیریت تعاریف زیادی بیان شده و امروز به عنوان یک علم و هنر در جهان مطرح است.

وی با بیان اینکه علم مدیریت علمی است که انسان را به طریق انجام کار از طریق دیگران هدایت می کند، افزود: بخشی از مدیریت ذاتی است و باید در نهاد انسان وجود داشته باشد، دانش مدیریت هم متفاوت و متنوع است و به اندازه مکاتب و سلیقه هایی که در جهان وجود دارد علم مدیریت نیز می تواند شاخه های بسیاری داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام ما تسلیم امر خدا هستیم، ابراز کرد: اگر مبانی ما در انجام امور، اسلام و ارزش های دینی شد به طور قطع مدیریت ما هم اسلامی می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به مدیریت ماکیاولی امروز در سطح جهان که هدف وسیله را توجیه می کند، یادآور شد: مدعیان امروز حقوق بشر در جنگ غزه بر اساس سیاست مدیریت ماکیاولی عمل می کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، برای فوت یک دختر در ایران قصد داشتند کشور را به آتش بکشند ولی در برابر بمباران هزاران کودک و زن بیگناه در غزه بی تفاوت بوده و از رژیم صهیونیستی حمایت مالی و تجهیزاتی می کنند.

امام جمعه ایلام گفت: اگر صداقت در کار مدیریت ساری و جاری باشد به طور قطع خداوند متعال نیز کمک خواهد و کارها پیش می رود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه کار باید برای خدا باشد و محور در انجام امور تقوای الهی باشد، گفت: همه ما در منظر خداوند قرار داریم و باید با این نگاه به مردم و ارباب رجوع خدمت شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه یک آمار دروغ دادن انسان عادل را از عدالت ساقط می کند، یادآور شد: اجرای قانون و پایبندی به ارزش ها مرز مدیریت است.

وی تصریح کرد: در اسلام باید مدیر در چهارچوب ارزش های اسلامی مدیریت کند، برای خدا کار کند، دلسوز باشد، حق دیگران را ضایع نکند، مردمدار، خالص برای خدا باشد و برای مردم کار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه یکی از جلوه های زیبای مدیریت در دفاع مقدس بوده است، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، فرمانده و فرمانبر در دوران دفاع مقدس فرقی نداشت.

امام جمعه ایلام گفت: در این شرایط دنیا به جمهوری اسلامی چشم دوخته است، دشمنان اسلام برای آسیب زدن به اسلام و انقلاب تریلیون ها دلار هزینه می کنند اما راهی به پیش نمی برند.

وی با بیان اینکه عملکرد مدیران در نظام جمهوری اسلامی بر نگاه مردم جهان به اسلام و نظام و انقلاب تأثیرگذار است، ابراز کرد: مدیران باید تلاش کنند که کارشان برای خدا باشد و از مدیریت خود مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: اگر کسی انتقاد می کند مدیران باید استقبال کنند، همانطور که حضرت امام علی(ع) می فرماید که دشمنان بیشتر از دوستان به من کمک می کنند.

وی در پایان خطاب به مدیران حاضر در این جلسه، خاطرنشان کرد: مردم را امیدوار کنید، این عملکردها است که مردم را پای صندوق های رای می آورد، مردم را تکریم کنید و از خدا کمک بخواهیم که بتوانیم در این مسولیتی که در آن قرار داریم توفیق خدمتگزاری خالصانه داشته باشیم.

جلسه اخلاق مدیران در نظام اسلامی با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی‌فقیه فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار