مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به کم‌کاری‌های انجام شده از سوی شهرداری و شورای شهر بجنورد در ساخت یادمان شهدا، متاسفانه امکان تدفین شهدای گمنام در بجنورد میسر نشد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 11 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی الهی راد، مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی که پیش‌تر انجام شده بود شهدای گمنامی برای تدفین در شهر‌های شیروان و بجنورد وارد خراسان‌شمالی شد.

وی گفت: متاسفانه با توجه به کم‌کاری‌هایی که از سوی شهرداری و شورای شهر بجنورد و شهرداری و بخشداری شهر خانلق شیروان انجام شده است فقط قادر به تدفین یک شهید در مصلی شیروان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برای تدفین شهدا باید یادمان‌های درنظر گرفته شده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند تا مجوز تدوین صادر شود.

الهی‌راد تصریح کرد:، اما متاسفانه علی‌رقم پیگیری‌های متعددی که از فرمانداری، شورای‌شهر، شهرداری و حتی استاندار انجام شد با اعلام نبود بودجه برای ساخت، این یادمان‌ها ساخته نشد.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی قرار بود یکی از این شهدای والامقام در گلستان شهر بجنورد، در کوه باباموسی و دیگری در شهر خانلق به خاک سپرده شوند که این مهم میسر نشد و این شهدا در شهر‌های دیگر کشور تدفین خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: هر زمان که این یادمان‌ها تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، امکان درخواست تدفین شهدا در آن وجود خواهد داشت.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار