کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته با ۱۳.۲ میلی‌متر در «اسلام آباد» فریدونشهر ثبت و گزارش شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 14 December 2023

محمد رضا رفیعی افزود: پس از اسلام آباد، بیشترین بارش ها به ترتیب در فریدونشهر با ۱۲.۲ میلی متر، سمیرم با ۹.۸ میلی متر، خوانسار با ۸.۹ میلی متر، چادگان با ۷.۱ میلی متر، اردستان با ۶.۸ میلی متر، نجف آباد با ۶.۵ میلی متر، دهق با ۶.۵ میلی متر، بویین میاندشت با ۶ میلی متر، مورچه خورت با ۵.۸ میلی متر و گلپایگان با پنج میلی متر ثبت و گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش در شهر اصفهان ۴.۱ میلیمتر ثبت شده، ادامه داد: بارش باران در بیشتر مناطق استان گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: امروز هم آسمان در بیشتر مناطق استان بصورت نیمه ابری تا ابری خواهد بود و بارش برف در مناطق غربی استان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: کاهش دما از روز جمعه (فردا) تا روز شنبه هفته آینده محسوس خواهد بود.

رفیعی تاکید کرد: وضعیتی که در زمان حاضر در آسمان وجود دارد، آلودگی نیست بلکه هوای مه آلود بواسطه رطوبت بسیار زیاد است.

وی گفت: امکان تشخیص بخار آب از سایر آلاینده ها توسط بعضی از دستگاه های سنجش آلودگی هوا وجود ندارد و به همین دلیل امروز هم شاخص کیفیت هوا عدد ۱۴۴ (AQI) را نشان می دهد اما هوا آلوده نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خوروبیابانک با دمای ۱۲ و فریدونشهر و بویین میاندشت با دمای صفر درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار