معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای طرح جوانی جمعیت نیازمند اقدام فرهنگی موثر و مستمر است، گفت: رسانه‌های مکتوب و مجازی باید در خصوص بصیرت‌افزایی مردم کار اقناعی و محتوایی مناسب و موثری تولید کنند.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 19 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محسن حسین‌میرزایی صبح امروز در جلسه ستاد جوانی جمعیت چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مولفه‌های قدرت در هر حاکمیتی جمعیت جوان است که باید از همه ظرفیت دستگاه‌ها و مردم در این خصوص استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قانون اختیارات خوبی را در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای تقویت طرح جوانی جمعیت قرار داده است و تا کنون اقدامات موثری هم انجام شده است.

وی افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند تا منظومه جوانی جمعیت به سرانجام برسد، زیرا یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند به هدف نهایی برسد.

حسین‌میرزایی اضافه کرد: باید به سمت و سوی فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی مردم در ۲ حوزه تسهیل ازدواج و فرزندآوری حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: هزینه‌های میلیاردی ازدواج، چشم و هم چشمی‌ها و تجملات بسیاری از جوانان را از انجام ازدواج هراسان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: آموزش و پرورش، ائمه جمعه، دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی نقش بسیار موثری برای تبیین ازدواج آسان برای جوانان دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص جوانی جمعیت باید کار فرهنگی، موثر و مستمر انجام شود، زیرا اگر مداوم نباشد هیچ تاثیری ندارد.

حسین‌میرزایی یادآور شد: در انجام کارفرهنگی باید حوصله زیادی داشته باشیم، زیرا نتایج کار فرهنگی در طولانی مدت مشاهده می‌شود.

وی افزود: باید خطرات تک فرزندی و کاهش جمعیت برای مردم به خصوص نسل جوان صادقانه تبیین شود در این صورت میل بیشتری برای فرزندآوری پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت عظیم رسانه‌ها، گفت: رسانه‌های مکتوب، حقیقی و مجازی باید در خصوص بصیرت‌افزایی مردم کار اقناعی و محتوایی مناسب و موثری تولید کنند.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها علاوه بر انجام وظایف قانونی و ذاتی خود، باید کاری خاص در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت انجام دهند.

حسین‌میرزایی در خصوص اعطای زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان، خاطرنشان کرد: باید محور‌های توسعه این محلات از جمله مسجد، مرکز بهداشت، فضای سبز و دیگر مکان‌های عمومی در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار