سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از معرفی اَبَرسامانه مجازی هشدار به گردشگران در پهنه استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 30 December 2023

حمیدرضا محققیان، یکی از مهم‌ترین سامانه‌های خدمات‌رسانی به گردشگران را در حوزه مدیریت بحران، ابر سامانه هشدار دانست و گفت: گردشگران با استفاده از سامانه مسافر یار، در صورتی ‌که در محیطی قرار گیرند که خطرات احتمالی در آن محیط همانند نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای وجود داشته باشد، قبل از ورود به این مناطق، از طریق سامانه، هشدار دریافت می‌کنند تا از این طریق از سرعت خود بکاهند.

وی گفت: از جمله سامانه‌های مدیریت بحران گردشگریِ شرکت‌کننده در این نمایشگاه، سامانه هشدار سریع بود؛ به‌نحوی‌که هرگونه خطری که در محل استقرار موقت یا دائم گردشگران اعم از سیل یا طوفان وجود داشته باشد، این سامانه با استفاده از سامانه‌های سازمان هواشناسی، گردشگران را با استفاده از امکان نقطه‌یابی پیدا و هشدارهای لازم را قبل از وقوع واقعه ارائه می‌کند.

محققیان ادامه داد: با توجه به اینکه این سامانه‌ها برای نخستین بار به‌طور کامل به‌روزرسانی شده است، در نوروز ۱۴۰۳ در پهنه استان اصفهان از طریق سامانه مجازی مسافر یار در اختیار گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار