نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر همه کارها به صورت جهادی انجام شود امور پیشرفت می کند، گفت: روحیه و بنیه سنگرسازان بی سنگر در دوران هشت سال دفاع مقدس، بهترین الگو برای کار جهادی است.
کد خبر: ۱۱۴۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 03 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام والمسلمین" اله نور کریمی تبار" در همایش بزرگ الگوی مدیریت جهادی که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر یک ملت، کشور، دولت، سازمان و فردی در مسیر الهی و برای خدا گام بردارد وعده الهی این است که نصرت الهی شامل آنها می شود.

وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس نمود نصرت الهی است، ابراز کرد: دنیا در هشت سال علیه ما جنگید ولی نتواستند به اهداف خود برسند، دفاع مقدس یک پل برای تشکیل جبهه مقاومت تبدیل شد و امروز جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نقش آفرین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به سابقه درخشان جهاد سازندگی، ابراز کرد: جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب در عمران و آبادانی کشور در روستاها نقش‌آفرین بود و این تلاش‌ها به عنوان یک خاطره ماندگار در ذهن‌ها جاری است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه جهادگران در دفاع مقدس افتخاری بزرگ آفریدند به عنوان سنگرسازان بی سنگر در سخت‌ترین کارهای جنگ مشارکت داشتند، افزود: جهادگران در برابر تیر مستقیم دشمنان برای رزمندگان اسلام سنگر می ساختند و این روحیه و بنیه سنگرسازان بی سنگر بهترین الگو برای ماست.

وی با بیان اینکه جهادگران با تمام وجودشان کار کردند و نیاز امروز جامعه ما کار جهادی است، گفت: بسیاری از افراد تلاش می کنند که در ادارات استخدام شوند، برخی افراد نیز تلاش می کنند مدیر شوند، نگاه این افراد به مدیریت، نگاه زمینی است و نگاه وظیفه‌ای و تکلیف الهی به مدیریت ندارند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مسئولیت در دین مبین اسلام، امانت الهی است، ابراز کرد: تاکید مقام معظم رهبری مدیریت جهادی است، امروز وظیفه حفاظت دائمی از انقلاب است و همه مدیران موظف هستند که کار جهادی داشته باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مدیر نباید مغلوب سفارش‌های بی‌جا شود، مسئول امانت دار بیت المال است، تصریح کرد: مدیری که جرات نه گفتن را به سفارش های بی‌جا نداشته باشد، مدیر نیست، برای رسیدن به قله های آخر توسعه و پیشرفت نیازمند کار جهاد هستیم، امروز روز توقف نیست، روز شوق و حرکت است و مسئولان باید با این روحیه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه اگر همه کارها به صورت جهادی باشد، کار پیشرفت می کند، ابراز کرد: در روز اول جهاد سازندگی جوانان پرشور و باانگیزه تلاش کردند، امروز هم امکانات زیاد است، هم جوانان با انگیزه و با تجربه داریم، علم آن را هم داریم، زیرساخت‌هایی که در جمهوری اسلامی تشکیل شده آینده کشور را تضمین می کند و با وجود همه تحریم ها، افتخار و سرافزاری برای نسل آینده است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه سفره مردم با کار کارکنان، کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی گره خورده است، افزود: کسی که در راس این مسئولیت‌ها قرار می‌گیرد باید پیش برنده باشد و شب و روز خواب نداشته باشد، خود را به حواشی مشغول نکند و دنبال تشریفات نباشد.

امام جمعه ایلام گفت: ما در مقابل خون شهدا و این ملت شهید داده مسئول هستیم، در برابر مظلومان جهان مسئول هستیم، امروز نهضتی که در جهان برپا شده است، و این حرکت عظیم جهانی را به وجود آورده است برگرفته از انقلاب اسلامی است که باید قدر آنرا دانست و بهترین راه برای تحقق آن خدمت و کار جهادی است.

همایش بزرگ الگو مدیریت جهادی به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با حضور حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه ای برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار