معاون دادستان اراک:
معاون دادستان شهرستان اراک از پیگیری حذف سوخت مازوت در نیروگاه شازند از طریق دادستانی کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 07 January 2024

به گزارش تابناک مرکزی،مجید قنبری روز یکشنبه در نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای کلانشهر اراک با موضوع بررسی وضعیت سلامت شهروندان اراک به دلیل استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت، افزود: پایان هفته جاری در نشست با دادستان کل کشور موضوع و مسائل ناشی از استفاده نیروگاه شازند از سوخت مازوت مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی، محققین و گروه‌های مردم نهاد می‌توانند گزارش‌های علمی و اثبات شده خود را تحویل دهند که تمام موارد جمع‌بندی و از حق مردم اراک از نظر قانونی مورد پیگیری قرار بگیرد.

معاون دادستان شهرستان اراک با تاکید بر این نکته که دستگاه قضایی اراک اهتمام جدی برای رسیدگی به مقوله مشکل آلودگی هوای اراک دارد، بیان کرد: قسمت هایی از شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) با دستور قضایی پلمپ است و برخی واحدهای آلاینده اطراف اراک نیز با وجود بی‌کاری کارگران تعطیل شده‌اند و این در صورتی است که اگر موضوع عمده سوخت مازوت نیروگاه شازند پیگیری شود خیلی از این واحدها نیاز به تعطیلی ندارند.

قنبری خاطر نشان کرد: دغدغه توجیه استفاده از مازوت باعث شده تاکنون اقدام اساسی انجام صورت نگیرد در صورتی که باید دغدغه سلامت مردم جایگزین این موضوع شود.

وی عنوان کرد: در خصوص آب اراک نیز در حال تهیه گزارش مستند هستیم که در این خصوص نیز صاحب‌نظران در صورت داشتن مستندات می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون دادستان شهرستان اراک گفت: تعطیلی مراکز و سازمان‌ها در بحث آلودگی هوا می‌تواند کمک کننده باشد که در این خصوص نیاز است مسئولین تصمیم بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار