سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از این استان به‌عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین استان‌های کشور نام برد و گفت: سمنان جزو پنج استان پرحادثه در کشور است.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 09 January 2024

به گزارش تابناک سمنان، حسین درخشان، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان صبح امروز در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: یکی از مؤثرترین اقدامات در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث این است که دستگاه‌های تصمیم‌گیر بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرخطر تمرکز کرده و برای مدیریت حوادث در این نقاط، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با استفاده از حداکثر ظرفیت، در جهت افزایش آمادگی مردم در برابر مخاطرات و کمک به تاب‌آوری اجتماعی تلاش می‌کند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان افزود: استان سمنان جزو پنج استان اول کشور در وقوع حوادث محسوب می‌شود و با توجه به تنوع حوادث، نیازمند نگاه و توجه ویژه در امر پاسخ به بحران است.

درخشان تأکید کرد: هلال‌احمر با استفاده از نیرو‌های امدادی ماهر و توانمند خود به‌عنوان بازوی اجرایی مؤثر در موضوع مدیریت بحران حضور خواهد داشت؛ اما برای ارتقای سطح آمادگی خانوار‌ها برابر حوادث و همچنین کاهش آسیب مخاطرات، به توسعه آموزش‌های عمومی در جامعه و همچنین توسعه انبار‌های امدادی و پشتیبانی با حمایت ویژه مجموعه مدیریت بحران استان نیاز داریم.

تدوین سند آمادگی و پاسخ برابر مخاطرات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت: تلاش ما و مجموعه مدیریت بحران بر این بوده که حضور نیرو‌های امدادی را در محل حوادث تقویت کنیم.

کمال طاهریان افزود: اقدامات خوبی در بخش سند‌های بالادستی انجام شده و در آینده نیز سند کاهش و همچنین سند آمادگی و پاسخ برابر مخاطرات با رویکرد جدید تدوین و اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر، دستگاه‌های امدادی ما نیازمند نوسازی، تقویت و به‌روز کردن تجهیزات و امکانات خود هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن تمجید از حضور به‌موقع و مؤثر نیرو‌های هلال‌احمر در حوادث عنوان کرد: در حوزه امداد و نجات، جمعیت هلال‌احمر سمنان بسیار خوب ورود پیدا کرده و با حضور نیرو‌های آموزش‌دیده و ماهر خود در بسیاری از حوادث سربلند بوده است.

طاهریان با اشاره به اهمیت ارتقای کیفی امدادرسانی و بالا بردن سرعت پاسخ به حوادث افزود: امیدواریم جمعیت هلال‌احمر در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت خود توسعه پایگاه‌های امدادی را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: در آینده نزدیک مانور‌های صفر شهرستانی را در پیش خواهیم داشت و میزان آمادگی هر یک از دستگاه‌های اجرایی و امدادی را در زمان وقوع بحران مورد سنجش قرار خواهیم داد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار