نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت آراء نمایندگان نه تنها موجب دلگرمی مردم می شود بلکه حضور و مشارکت مردم در انتخابات را به همراه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 10 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد رشیدی اظهار کرد: شفافیت آراء نمایندگان موجب دلگرمی مردم و حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات می‌شود.

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان نخستین بار در ۱۴ شهریور سال ۹۷ در جلسه علنی مجلس دهم به رأی گذاشته شد؛ اما نمایندگان با ۵۹ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس وقت با آن مخالفت کردند.

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: پس از بررسی‌های متعدد طرح شفافیت مجلس جامع‌تر شد و تحت عنوان «طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها» در تاریخ ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۱ در صحن مجلس اعلام وصول شد، در اردیبهشت ماه سال گذشته کلیات این طرح با ۱۸۳ رأی موافق به تصویب رسید و چندین ماه بررسی جزئیات این طرح در مجلس به طول انجامید.

وی اضافه کرد: طرح شفافیت آراء یکی از اولین طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم تدوین و به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

رشیدی تشریح کرد: شفافیت آرا در واقع به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و علاوه‌ بر اطلاع مردم از عملکرد نمایندگان خود، موجب شفافیت در آشکار شدن تصمیم‌گیری، کاهش فاصله دولت و ملت و ارتقای کارآمدی شده و در نهایت موجب می‌شود تا نمایندگان نسبت به رأی خود پاسخگو باشند.


رشیدی یادآور شد: سامانه شفافیت آراء نمایندگان از ۲۱ اسفند سال گذشته آغاز به فعالیت کرد و نمایندگانی که تمایل دارند آراء آن‌ها درباره طرح‌ها و لوایح به صورت شفاف اعلام شود، در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس اعلام آمادگی کردند و آراء آنها به صورت شفاف در این سامانه درج می‌شود.

رشیدی بیان کرد: نام بنده به عنوان‌ ۱۰ نماینده فعال مجلس در این لیست جای گرفته که براساس میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، تعداد مشارکت در رای گیری‌ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده است، و به عنوان شاخص فعالیت در نظر گرفته شده است.


وی ابراز کرد: طرح شفافیت آراء از جمله طرح هایی است که بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از جمله برخی از نمایندگان استان کرمانشاه بر آن در انتخابات ۹۸ مانور داده اند و اکنون باید پرسید که چرا نام دیگر نمایندگان استان در جایگاه های نخست این لیست وجود ندارد؟

وی در پایان گفت: باتوجه به در پیش بودن انتخابات، بدیهی است عملکرد و حضور نمایندگان در لحظات حساس مجلس از دید‌ مردم پنهان نمی ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار