معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۱۶۲ مورد تجاوز به حریم راه‌های خراسان‌شمالی شامل ۹۴ مورد در محورهای شریانی و ۶۸ مورد در محورهای فرعی طی ۹ ماه امسال توسط گشت‌های راهداری شناسایی و برای آن‌ها اخطاریه صادر شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 11 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی، حامد معروف معاون راهداری استان اظهارکرد: ۱۶۲ مورد تجاوز به حریم راه‌های خراسان‌شمالی شامل ۹۴ مورد در محور‌های شریانی و ۶۸ مورد در محور‌های فرعی طی ۹ ماه امسال توسط گشت‌های راهداری شناسایی و برای آن‌ها اخطاریه صادر شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۳۷ مورد ساخت‌وساز در حریم راه‌های شریانی و ۱۴ مورد ساخت‌وساز در حریم راه‌های فرعی قلع و قمع شده است.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی به صدور ۷۳ مجوز ساخت‌وساز، تاسیسات زیربنایی و راه دسترسی در محور‌های استان اشاره کرد و افزود: همچنین ۵۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز در محور‌های شریانی و ۵۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز در محور‌های فرعی مسدود شد.

معروف ادامه داد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و در طول کنارگذر‌هایی که وزارت راه‌وشهرسازی احداث کرده یا احداث خواهد کرد و یا مسئولیت نگهداری آن را برعهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است.

وی تصریح کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز در حریم راه‌ها نیازمند استعلام و دریافت مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار