مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: ٨٠٠ سهمیه پنل خورشیدی عشایر استان کرمانشاه تا پایان بهمن ماه امسال اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 16 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرانلاین علی جعفر رضایی اظهار کرد: با توجه به اینکه عشایر از نعمت برق بی‌بهره هستند پنل های خورشیدی ابزاری است که به آن‌ها کمک می‌کند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: تا پیش از سال ١۴٠١، ۵۴۴ پنل خورشیدی بین عشایر ٢ سر کوچ استان کرمانشاه توزیع شد و مورد استفاده آن‌ها قرار گرفت.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: در سال جاری سهمیه ٨٠٠ پنل خورشیدی به عشایر استان کرمانشاه داده شده که شرکت توزیع برق زمان اختصاص این سهمیه را تا پایان دی ماه اعلام کرده است.

وی گفت: مکاتبات مختلفی برای اختصاص هر چه سریعتر این سهمیه انجام شد اما جزء آخرین استان‌هایی قرار گرفتیم که از این سهمیه بهره‌مند می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ٩٠ درصد هزینه این پنل های خورشیدی از سوی دولت و ١٠ درصد آن از سوی عشایر تأمین می‌شود و عشایر استان استقبال خوبی برای استفاده از آن نشان دادند.

وی در خصوص مزایای بهره‌مندی از این پنل ها تشریح کرد: هر پنل خورشیدی پنج الی ۶ لامپ را روشن می‌کند و برای شارژ گوشی تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار